Myśliwi i kaczki | Gry i zabawy ruchowe

 

Bardzo fajna zabawa z „Wielkiej księgi zabaw i gier ruchowych” M. Bondarowicza i T. Staniszewskiego. Polecam tę pozycję zarówno nauczycielom, jak i studentom wychowania fizycznego, ale również wychowawcom kolonijnym, rodzicom i dzieciom. Na pewno znajdziesz w niej pozycje, które zaciekawią dzieci i przede wszystkim spędzą aktywnie czas.

 

Dzisiejsza propozycja zabawy to „Myśliwi i kaczki”. Za chwilę dowiesz się co będzie ci potrzebne do przeprowadzenia tej zabawy, ilu powinno brać w niej udział zawodników, poznasz zasady gry oraz na koniec krótkie uwagi metodyczne, koniecznie czytaj dalej…

 

Myśliwi i kaczki

 

1. Co będzie Ci potrzebne?

  • Piłka siatkowa
  • Boisko kwadratowe (9×9) lub w kształcie koła (średnica 18 m) oznaczone liniami

 

2. Ilu potrzeba uczestników?

  • Liczba uczestników gry kształtuje się tak jak w Berku

 

3.Jak wygląda organizacja, zasady i przebieg gry?

  • Losowanie drużyn „myśliwych” i „kaczek”
  • „myśliwi” ustawieni są z piłką na liniach otaczających boisko
  • „kaczki” ustawione są wewnątrz wyznaczonego pola
  • Sygnał prowadzącego jest znakiem, by „myśliwi” rozpoczęli podania piłki między sobą. Starają się zbić jak największą ilość „kaczek”.
  • Zakaz celowania w głowę
  • „kaczki” unikają trafienia poprzez zwody i chwyty
  • „kaczka”, która została trafiona podaje głośno swój numer
  • Za każdorazowe trafienie zawodnik ma 1 pkt dodatni
  • Zawodnik trafiony otrzymuje 1 pkt ujemny
  • Uczestnik, który jest w polu „kaczek” za każdy chwyt z powietrza zdobywa 1 pkt dodatni
  • Po chwycie piłki, „kaczka” natychmiast przekazuje piłkę „myśliwym”
  • Gra toczy się przez pewien czas, nad którym czuwa prowadzący: 2×3 min ze zmianą ról
  • Wygrywa drużyna, która zdobędzie więcej dodatnich punktów

 

Modyfikacja dla siatkarzy: „kaczki” zamiast chwytów piłki odbijają oburącz dokładnie do zawodnika z przeciwnej drużyny i dzięki temu zdobywają 1 pkt dodatni

 

4. Jakie są najważniejsze uwagi metodyczne?

  • Gra – test: potrzeba dwóch osób – n-ele/trenerzy
  • Jedna kieruje grą, zaś druga zapisuje punkty
  • Należy zwrócić uwagę na szybkość reakcji, podzielność uwagi, koncentrację, zróżnicowania napięć mięśniowych, prędkości, orientowanie się, pojętności, dokładność podań, wyrobienie cechy szybkościowo-siłowej

 

 

 

Pestka


Zapraszam na pestkowego facebooka

.

.

Źródło: „Wielka księga zabaw i gier ruchowych” M. Bondarowicz, T. Staniszewski. Wrocław 2003.

.

.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.