Żonglerka | Gry i zabawy

dzień-dziecka

Prosta zabawa, która sprawia sporo radości. Zaproponuj ją na lekcji wf-u jako zabawa lub zrób ją w formie testu.

Kształtowane są takie cechy motoryczne jak zwinność, czy koordynacja wzrokowo-ruchowa.

Kto zostanie mistrzem żonglerki?

Żonglerka

 

Przybory i urządzenia

  • piłka siatkowa
  • oznaczone boisko kwadratowe o boku 5 m

 

Uczestnicy

  • zawodnicy losują kolejność
  • ilość – dowolona

 

Organizacja i przebieg zabawy

  • zawodnik wchodzi do kwadratu
  • na sygnał prowadzącego (włączenie czasu) podbija (żongluje) piłkę nogami oraz dowolnymi częściami ciała z wyjątkiem rąk
  • żonglującemu przysługują dwie próby
  • zalicza się lepszą próbę
  • koniec następuje wtedy, gdy piłka upadnie na podłogę, a także gdy opuści kwadrat, albo zawodnik w czasie żonglowania dotknie lub przekroczy linię boiska
  • wygrywa  ta osoba, która miała największą liczbę powtórzeń

 

UWAGI METODYCZNE

  • Do przeprowadzenia zabawy – testu potrzeba dwóch prowadzących
  • Jeden kieruje zabawą oraz mierzy czas, drugi zaś liczy i zapisuje liczbę podbić piłki, a następnie czas, jaki uzyska zawodnik
  • Miejsca ustala się poprzez większą liczbę udanych podbić w lepszej próbie, zaś przy remisie – liczy się dłuższy czas próby
  • Nauczyciel obserwuje zawodników w zakresie ich koncentracji, orientacji, uwagi, koordynacji ruchowej, wytrzymałości i zwinności.

 

 

Koniecznie zajrzyj do zakładki gry i zabawy.

 

 

Znajdziesz tam więcej gier i zabaw: zakazany ruch, wyścig piłek w tunelu, zabawy integracyjne, smocze klejnoty, myśliwi i kaczki, zabawy z zagrywką górną, zabawy z piłą, zabawa na plażę.

 

 

Powodzenia,

Pestka 🙂

.

.

źródło: „Wielka księga zabaw i gier ruchowych” M. Bondarowicz, T. Staniszewski, Wrocław 2003;

.

.

8 komentarzy
  1. Powinnaś wydać książkę. Masz świetne podejście do dzieci;-)). A dzieciaki to „najtrudniejsi” sportowcy na świecie!!!
    Zmobilizować ich uwagę to dopiero nie lada wyczyn;-)).
    Robisz fantastyczne lekcje WF;-))
    Ja nie miałam na moim (wieki temu..) ani żonglerki ani też fajnych ćwiczeń (za mało koszykówki, za mało tańca i nie brutalnych gier zespołowych czy wspinania się na linach lub instalacjach gimnastycznych na boisku – do brutalnych zaliczam piłkę ręczną i siatkę, bo chłopaki zawsze serwowały tak by dziewczyną uszkodzić…;-(().
    Teraz są takie fajne możliwości i cudowni nauczyciele!
    Masz ogromną wiedzę i przecudowne podejście!!!<3<3<3

  2. Bardzo fajna sprawa 😉 Na pewno „kupa” śmiechu przy tym będzie powiem mojemu nauczycielowi od WF żeby zrobił to ćwiczenie 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.