Close

Czarny Lud | Zabawa ożywiająca

.

W tę zabawę bawiłam się już od najmłodszych lat. 

Dzieciaki z osiedla zbierały się w jednym miejscu i zaczynały się ganianki. Rzecz jasna możesz wykorzystać tę zabawę jako ożywiającą podczas lekcji wychowania fizycznego, jak również jako zabawę biegową w klasach młodszych.

Jak już przed chwilą wspomniałam Czarny Lud to zabawa biegowa.

Dzieciaki spędzają wesoło czas, wdrażają się w lekcję, ale również usprawniają się – kształtują swoją sprawność fizyczną, a w szczególności swoją szybkość.

.

Na czym dokładniej polega?

.

Czarny Lud – zasady

Miejsce: boisko, polana, łąka, pole o kształcie kwadratu/prostokąta

Liczba uczestników: dowolna

Przebieg zabawy:

– Jedna osoba jest „czarnym ludem”, który ma za zadanie złapać uczestników zabawy.

– Uczestnicy biegną z  jednego końca na drugi.

– Nie mogą zostać złapani przez ganiającego.

– Kto zostanie złapany przez „czarnego luda” dołącza do niego w następnej rundzie biegu.

– Osoby ganiające mogą poruszać się wewnątrz boiska.

– Osoby ganiające biegają swobodnie – bez trzymania się.

– Bieg może następować na sygnał

– Uczestnicy wybiegają/startują równocześnie

– Kto zostanie złapany jako ostatni – wygrywa (może zostać „czarnym ludem”)

 

 

I jak? Ta zabawa była Ci wcześniej znana? Czy nie bardzo?

 

Buziaki!

Pestka 💋


 

Pestkowy Facebook – Zapraszam!

Untitled design

KLIKNIJ w LITERKĘ „f”

Sport to Pestka (1)

.

.

42 Comments
  1. Podoba mi się to, że osoba złapana nie jest wyeliminowana tylko dalej uczestniczy w grze. Jakbym była dzieckiem to pewnie z chęcią uczestniczyłabym w takiej zabawie ;)

    1. Murarz polega na czymś innym :) Jedna osoba jest murarzem, stoi na środku boiska i łapie uczestników zabawy. Kogo złapie, staje się „cegiełką”. Dziecko siada na linii środkowej (tam gdzie łapie murarz) i tworzy murek, przez który nie mogą przebiegać pozostali uczestnicy zabawy. W ten sposób mają utrudnienie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>