A teraz coś … przede wszystkim dla nauczycieli i studentów AWF, ale i dla wszystkich tych, którzy chcą po prostu ćwiczyć – KONSPEKT.
Znajdziecie tu na pewno sporo interesujących ćwiczeń.
.
Konspekt lekcji wychowania fizycznego z piłki siatkowej. Gry i zabawy siatkarskie.
Serdecznie zapraszam!
.
Temat: Piłka siatkowa. Gry zabawy doskonalące element techniczne w piłce siatkowej.
.
Prowadzący: …………….. Klasa: ……………Ilość ćwiczących:………….. Nie ćwiczących:………….
.
Miejsce: sala gimnastyczna
.
Przyrządy/przybory: piłki do siatkówki, siatka, ew. magnetofon, płyta CD z muzyką, materace, stoper
.
Cele szczegółowe w zakresie:
.
- postaw: uczeń jest dokładny i systematyczny, chce doskonalić poznane elementy techniczne
.
- umiejętności: uczeń doskonali odbicia piłki sposobem górnym, dolnym oraz zagrywkę
.
- wiadomości: uczeń zna technikę odbić piłki sposobem oburącz górnym i dolnym
.
- motoryczności: uczeń kształtuje koordynację i zwinność
.
.
.
I-CZĘŚĆ WSTĘPNA
.
- 12 min
-pogadanka
-zadaniowa ścisła
-naśladowcza-ścisła
-pokaz
-objaśnienie
-instruowanie
.
.
- zbiórka
.
II- CZĘŚĆ GŁÓWNA
.
- 28 min
Ćwiczący ustawieni w parach po przeciwnych stronach siatki w odległości umożliwiającej dotknięcie szarfy wyciągniętą ręką po wykonaniu wypadu.
Wygrywa ten, kto wykonując wykrok na sygnał prowadzącego szybciej zabierze szarfę. (na dolnej taśmie siatki zawieszona jest szarfa)
.
2.„Strzelec wyborowy”
Każdy kolejno wykonuje określoną liczbę odbić do kosza, a wygrywa ten, który osiągnie najwięcej trafień.
Współzawodnictwo zespołami. (podział na drużyny, prowadzący określa odległość, z jakiej należy trafić do kosza wykonując odbicie piłki sposobem górnym)
.
3 „Przez siatkę”
Na sygnał prowadzącego, zawodnicy odbijają piłkę sposobem górnym do siebie, a po odbiciu przebiegają na koniec swojego rzędu. wygrywa ten zespół, który wykona więcej odbić w ciągu 30 sekund. (po obu stronach siatki w drużynach).
.
.
4.„ Wyścig z przewrotami”
Na sygnał prowadzącego pierwszy zawodnik wykonuje kolejno: bieg do materaca, przewrót w przód, odbicie sposobem górnym piłki podanej przez kapitana, przewrót w tył na materacu, bieg na koniec swojego rzędu dotykając dłoni kolejnego startującego. wygrywa zespół, który jako pierwszy ukończy konkurencję, siadając w siadzie skrzyżnym. (drużyny są ustawione w rzędach na linii startu. na wprost zespołów w odległości 18 metrów ustawieni są kapitanowie i trzymają piłki. na 9 metrze leży materac).
.
5. „ Wyścig po serwie”
Na sygnał prowadzącego zawodnik z piłką wykonuje zagrywkę określonym sposobem, aby piłka spadła na materac, po czy biegnie za piłką i wraca do rzędu, przekazując ją kolejnemu zawodnikowi. sędzia liczy punkty za upadek piłki na materacu. Wygrywa zespół, który najszybciej i z najmniejszą ilością błędów ukończy wyścig. (W rzędach, n-el liczy punkty, wyjaśnia zasady, rozłożenie materacy w określone miejsce).
.
6. Gra właściwa -Podział na drużyny
.
.
III-CZĘŚĆ KOŃCOWA
.
- 5 min
-zabawowa
.
- pogadanka
.
POWODZENIA!
.
Pestka
.
.
.
..
.
.