Trzy Zabawy Ruchowe w Kole dla Dzieci

Ostatnio przeprowadziłam bardzo fajne zabawy na wf-ie, które serdecznie polecam 🙂

 

Zabawy zobaczyłam w Internecie i…wpadły mi w oko 🙂 Do niektórych dołożyłam np. własną punktację lub zastosowałam dodatkowe podwyższenie na pachołek…

 

Trzy Zabawy Ruchowe w Kole dla Dzieci

 

 

1. Wyścigi – Dwójki w kole!

Jedna osoba przed druga w dwójkach. Uczestnicy stoją na obwodzie koła. Jedna z dwójki wskakuje „na barana”. Na sygnał prowadzącego przechodzi pomiędzy nogami partnera. Biegnie dookoła (wszyscy w jednym kierunku).

Gdy dobiega do swojego partnera, znowu przechodzi pod jego nogami i chwyta piłkę, która znajduje się wewnątrz koła.

UWAGA! Dla jednego uczestnika brakuje piłki.

 

Moja propozycja Punktacji:

Kto nie chwyci piłki zdobywa jeden punkt. Kto zdobędzie najwięcej punktów zdobywa ostatnie miejsce, kto ma ich najmniej – wygrywa.

 

2. Pachołek i Piłka

Uczniowie siedzą w kole – najlepiej wszyscy w takim samym siadzie, np. siad skrzyżny.

Na środku znajduje się piłka (gumowa/do siatkówki) postawiona na grzybku.

Uczniowie podrzucają pachołek, który musi zrobić obrót. Jeśli pachołek po wykonanym rzucie będzie przywrócony, wówczas uczestnik przekazuje pachołek koledze/koleżance obok (idziemy wg wskazówek zegara).

 

Jeśli pachołek po wykonanym podrzucie będzie stał, wówczas uczeń rzucający jak najszybciej podbiega, chwyta piłkę i mówi głośno „Stop”.

 

W tym momencie, gdy rzucający chwyta piłkę, pozostali muszą wstać i… uciekać.

 

Na sygnał „Stop” uciekający zatrzymują się w miejscu.

Osoba, która chwyciła piłkę, wybiera osobę, którą będzie zbijać.

Może zrobić maksymalnie 1 krok.

Jeśli rzucający trafi – zdobywa 1 punkt

Jeśli nie trafi – punkt zdobywa osoba, która była zbijana.

Następnie dzieci wracają do zabawy.

 

MOJA WSKAZÓWKA:

Pomagajmy uczniom sygnalizując dodatkowo „stop”, np. gwizdkiem.

Uczniowie często pod wpływem emocji zaczynają krzyczeć i piszczeć podczas ucieczki i tego wypowiedzianego lub nawet wykrzyczanego „stop” praktycznie nie słychać.

Zaznaczam, że w klasach starszych „stop” było dużo bardziej słyszalne 😉

 

Na koniec podsumowujemy wyniki.

 

3. Chroń Pachołek.

Uczniowie stoją w kole. Na środku znajduje się pachołek, a przed nim jedna osoba, która ma za zadanie chronić pachołek przed zbiciem przez pozostałych uczestników zabawy.

 

Ja miałam dosyć niski pachołek, więc wykorzystałam dodatkowo podwyższony stepper.

 

Uczestnicy stojący na obwodzie koła podają do siebie piłkę, a gdy widzą odpowiedni moment – gdy pachołek jest odkryty – zbijają pachołek.

 

Komu uda się zbić pachołek, wchodzi na miejsce poprzednika.

 

Możemy grać również na punkty, np. gdy komuś uda się zbić pachołek zdobywa jeden punkt.

 

Powodzenia 🙂

 

A poniżej podsyłam linki filmików, które znalazłam w Internecie i jeszcze raz – szczerze polecam!

 

Muszę przyznać, że zarówno dzieci z I-III, jak i klasy IV-VIII bawiły się przednio! 🙂

 

  1. Pamiętam, że tę zabawę widziałam na YouTube, dawno, daaaawno temu…i muszę przyznać, że kompletnie teraz nie mogę jej znaleźć 🙁  Gdyby jednak kiedyś wpadła w moje oko…z pewnością Wam ją udostępnię.
  2. https://www.instagram.com/reel/CycStNfPany/?igsh=MWpmZ3gzaGh1ZTNmdQ==
  3. https://www.instagram.com/reel/C1xzSgiJ8rC/?igsh=aGszd3R5NXUwMjFn
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.