Misje Psiego Patrolu na Lekcji Wuefu | Opowieść Prosto z Zatoki Przygód

Dzieciaki uwielbiają historie…

Zresztą…kto ich nie lubi 🙂

A może swoje zajęcia zaczniesz od np. słów…”Dawno, dawno temu…”

 

Dzieci z pewnością zainteresują się i pomyślą…hmmm..ale o co chodzi?

 

Wejdą momentalnie w opowieść!

 

A Ty płyń…. 🙂 Im Twoja wyobraźnia będzie bogatsza…tym lepiej!

 

Ja tak popłynęłam niedawno z grupą dzieciaczków z przedszkola, ale myślę, że śmiało możesz ten pomysł przenieść na szkolne dzieci z klas I- III.

A może wejdą w to i starsi? Tylko może trzeba by zmienić bohaterów(?) 😉

 

Posłuchajcie mojej opowieści…

 

„Dawno, dawno temu…w pewnej pięknej i malowniczej krainie o wdzięcznej nazwie – Zatoka Przygód – mieszkały pieski wraz ze swoim opiekunem…Ryderem.

Pieski te tworzyły cudowną grupę przyjaciół, zwaną Psim Patrolem. W skład tej wspaniałej paczki wchodziły następujące pieski: Chase, Marshall, Rubble, Rocky, Zuma, Skye i Everest.

Pieski uwielbiały misje i pomaganie innym mieszkańcom Zatoki Przygód!

Uwaga! Uwaga! Drogie dzieci! Zobaczcie…na podłodze leżą grzybki w różnych kolorach. Będziecie poruszać się w rytm wesołej piosenki, ale uwaga…gdy muzyka przestanie grać, musicie podnieść jeddn grzybek, który jest najbliżej Was.

No to…zaczynamy!

 

(Dzieci poruszają się w rytm piosenki, na pauzę podnoszą grzybek).

 

– Oooo! Udało się! Każdy z Was ma grzybek! Hurrra!!!

Moi Drodzy! Misja zaliczona! Brawo!

Zobaczmy jakie mamy kolory…czerwony, zielony, niebieski i żółty!

Oooo zobaczcie! Tam.. na końcu sali, są pieski, które mają ubranka w takich samych kolorach jak Wasze grzybki!

Wszyscy z żółtymi grzybkami – od teraz jesteście drużyną Rubble’a!

Kto ma czerwony grzybek? Idzie do Marshalla.

Zieloni..to drużyna Rocky’ego.

No i niebiescy…to? Taaak! Taaak! To Chase!

 

(Dzieci ustawiają się w rzędach za portretami swoich piesków).

 

MISJA 1 – SŁUP

Czy jesteście gotowi na pierwszą misję?

Skoro taaaak…to posłuchajcie!

 

Och! Pieski, czy widzicie te słupy, które są po drugiej stronie sali? Jest problem! Łamią się! One nie mogą się zawalić! Musicie swoimi grzybkami, które macie w rękach „zacerować” je! Dzięki temu słupy będą stać i nie runą.

 

(Dzieci dobiegają do tyczki i wkładają swój grzybek, po czym wracają na linię startu/mety i przybijają „piątkę” z kolejną osobą z drużyny, które rozpoczynają w tym momencie swoje zadanie. Forma wyścigów rzędów).

 

Uwaga! Ryder przekazał mi wiadomość! Udało się! Misja SŁUP jest zaliczona!

 

MISJA 2 – LODY

Achhh! Po ostatniej misji przyszła nam ochota na lody! Lubicie lody??

Mmmm…ja teeeeż 🙂

 

W tej misji przenosimy wieeeeelkie kulki lodów w rożku…

 

(rożek to odwrócony pachołek, a kulka lodów to piłka np. do siatkówki).

 

Po sygnale pierwsze osoby, biegną z „lodem” dookoła naszego „słupa” i wracają do swojej drużyny, a na linii startu/mety przekazują swojego loda kolejnej osobie z drużyny.

 

Gdy wszyscy ukończą zadanie – misja będzie zaliczona.

 

MISJA 3 – JAJO CHICALETTY

Drogie Pieski!

Pani Burmistrz przekazała mi wiadomość, że musimy jej pomóc.

 

Chicaletta zniosła cztery jajka i nie wiadomo gdzie są!

Pomożemy jej dostarczyć całe jajka?

 

Zobaczcie…tu są jajka Chicaletty!

 

Położę każdemu po jednym jajku (piłeczka do ping ponga) na tym talerzyku (plastikowy talerzyk lub frisbee).

 

Uwaga! Na tacy macie jajo Chicaletty, trzymamy tacę i biegniemy slalomem, okrążamy „słup” i wracamy przekazując tacę z jajkiem kolejnej osobie z drużyny.

 

Jeśli jajko nam upadnie, podnosimy je i kontynuujemy zadanie.

 

Misja będzie ukończona, gdy wszyscy wykonają zadanie!

 

MISJA 4 – SANIE

Kochani! Przed nami kolejna misja!

Macie jeszcze siłę?

Oooo braaawo! Wiedziałam, że mogę na Was liczyć!

 

Przed Wami znajdują się sanie (kocyk), musicie przejechać nimi do połowy sali, zostawiacie sanie i biegniecie okrążyć „słup”.

Wracacie po sanie i jedziecie nimi aż do mety, by kolejna osoba mogła wyruszyć w trasę.

 

Sanie są wyposażone w specjalny pług, odśnieżacie zasypaną śniegiem Zatokę Przygód.

 

Każde dziecko wykonuje zadanie, by misja była zaliczona.

 

(Dzieci na kocyku wykonują siad klęczny i odpychają się przed sobą rękoma, by się móc ślizgać).

 

MISJA 5 – GŁAZ

O nieeee! Czy widzicie to co ja? Ta jaskinia się zawaliła! Trzeba ją odgruzować!

Pieski – pomóżcie!

 

Waszym zadanien jest przetoczenie tych cięęężkich głazów (piłki do koszykówki) dookoła „słupa”.

 

Jeśli każdy z Was przetoczy swój głaz misja będzie zaliczona! Ruszajcie!

 

MISJA 6 – SKACZĄCE JAJA DINOZAURÓW

To jajo dinozaura!

 

(Duże gumowe piłki, najlepiej żeby miały coś do chwytania)

 

Będziecie skakać na tych giga jajach, by dostarczyć je Ich mamie.

 

Przy linii startu/mety zmieniacie się z kolejną osobą z drużyny.

 

Misja oczywiście będzie zaliczona, gdy każde dziecko wykona zadanie.

 

MISJA 7 – SKANER CHASE’A

Uwaga! To już ostatnia misja…

Idzie Wam rewacyjnie!

 

Przed Wami rozstawione są skanery – małe i duże.

 

Aby skanery się naładowały, musicie wejść do każdego z nich i się przeskanować.

 

Na koniec okrążycie „słup” i przybijecie „piątkę” z kolejną osobą z drużyny.

 

Pierwszy – mały – skaner ładuje się od góry. Drugi – duży – od dołu, kolejny – mały – znowu od góry i ostatni – duży – od dołu.

 

Gotowi? Start!

 

(Mały skaner to szarfa, duży to obręcz hula – hop. Dzieci przekładają szarfę od głowy do stóp i odkładają szarfę w to samo miejsce. Odwrotnie jest z obręczą, wskakują do niej nogami, przenoszą obręcz w górę, przekładają przez głowę i odkładają na miejsce).

 


Mam kolejną wiadomość od Rydera!

Mówi, że zaliczyliśmy wszyystkie misje!

Zatoka Przygód jest znów bezpieczna!!!

 


Drodzy Nauczyciele!

 

To moja mała fantazja, z której też pokorzystałam na zajęciach z dziećmi.

 

Inspirujcie się i korzystajcie.

 

A może wykorzystacie jakąś inną bajkę?

 

Pozdrawiam serdecznie!

Irmina

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.