Wycieczka rowerowa | Wycieczka rowerowa w szkole | Konspekt wycieczki rowerowej

.

.

Zbliża się nowy rok szkolny. Może warto wybrać się na wycieczkę rowerową? Na pewno uczniowie będą mieli niesamowitą frajdę!

.

Wycieczkę rowerową możesz dodatkowo uatrakcyjnić poprzez punkty kontrolne. Nie dość, że wyprawa będzie wzbogacona, to jeszcze niezapomniane wrażenia pozostaną na długo w pamięci.

.

zatem…

.

…HEJ PRZYGODO! 🙂

.

Na taką wycieczkę warto przeznaczyć minimum 2 godziny lekcyjne. A jeśli się uda – to możesz zorganizować ją nawet na kilka godzin.

.

Najważniejsze to:

– Dobra organizacja
– Bezpieczeństwo
– Umiejętność panowania nad grupą

.

Pamiętaj!

.

Koniecznie przypomnij uczniom:

– Zasady ruchu drogowego
– Zasady zachowania
– Sprawdź każdy sprzęt
– Sprawdzaj często obecność
– Dzieci powinny mieć na głowach kask oraz elementy odblaskowe
– Odpowiedni ubiór też jest bardzo ważny

 

A o to przykładowy KONSPEKT WYCIECZKI ROWEROWEJ oraz przykładowe zadania kontrolne.

.

Dobrej i bezpiecznej zabawy!

.

NAJWAŻNIEJSZE JEST …. BEZPIECZEŃSTWO!

.

Konspekt wycieczki rowerowej

.

.

10333314_817969601613693_8230165245360404463_o — kopia (4)

.

Temat: Hej – Jedziemy na wycieczkę rowerową!

.

Klasa:          Ilość ćwiczących:        Niećwiczących:

.

Miejsce:

🚲 parki, las, pobliska okolica

.

Przyrządy i przybory:

🚲 rower, pompka, kask, elementy odblaskowe, napoje, szyszki (woreczki), piłka, mapki, zadania, długopis

.

Cele szczegółowe w zakresie:

🚲 POSTAW:

Uczeń współpracuje przy wykonywaniu poleceń i zadań, jest dokładny, chce doskonalić poznane elementy techniczne.

.

🚲 UMIEJĘTNOŚCI:

Uczeń doskonali jazdę na rowerze, potrafi poradzić sobie z postawionymi mu zadaniami.

.

🚲 WIADOMOŚCI:

Uczeń zna ogólne przepisy ruchu drogowego

.

🚲 MOTORYCZNOŚCI:

Uczeń kształtuje koordynację wzrokowo-ruchową, zwinność, wytrzymałość i szybkość

.

.

#1 CZĘŚĆ WSTĘPNA

. 

1. Czynności organizacyjno – porządkowe

🚲 zbiórka w szeregu

🚲 sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć

🚲 podanie tematu lekcji

🚲 motywacja

🚲 sprawdzenie sprzętu

.

Metoda – pogadanka

.

2. Ćwiczenie biegowe przygotowujące organizm do wysiłku

.

Zabawa ożywiająca

BEREK GWIEŹDZISTY

🚲 Berek stara się złapać osobę wyznaczoną przez nauczyciela

🚲 Osoba ta, aby nie zostać złapaną może stanąć na początku lub na końcu dowolnie wybranego rzędu

🚲 Następnym uciekającym staje się osoba z przeciwnej strony danego rzędu (przód lub tył – w zależności, gdzie stanęła osoba, która wcześniej uciekała)

🚲 Podział na drużyny

.

Metoda – zabawowa

Uwagi – Nauczyciel zwraca uwagę na dokładność i poprawność wykonywanych ćwiczeń

.

# 2 CZĘŚĆ GŁÓWNA

.

ROWER PATROLOWY

🚲 Grupa podzielona na minimum dwie drużyny

🚲 Ewentualny wyjazd z drugim nauczycielem wf i wyjazd w dwie trasy

🚲 Każda drużyna ma swoją ustaloną trasę – o podobnej odległości

🚲 Każda grupa dostaje mapkę trasy z oznaczonymi punktami, na których będą odbywały się zadania

🚲 Na koniec zostaną podliczone punkty i zostanie ogłoszony zwycięzca

.

Uwagi

  • Nauczyciel pokazuje każde ćwiczenie i motywuje do działania
  • Podział uczestników wyprawy
  • Nauczyciel rozdaje mapki
  • Wyjaśnia zasady
  • Przypomina zasady ruchu drogowego

.

🚲 🚲 🚲 PRZYKŁADOWE ZADANIA 🚲 🚲 🚲

.

Pierwszy punkt kontrolny – ćwiczenie równoważne

🚲 Każdy z uczestników przechodzi z zamkniętymi oczami po linii narysowanej na ziemi, o długości 20 stóp nauczyciela

🚲 Bezbłędne przejście grupy = 20 pkt

🚲 Za każde zejście z linii odejmuje się 2 punkty

.

Uwaga – wyznaczenie linii, przestrzeganie zasad fair-play 

.
.

Drugi punkt kontrolny – rzuty do celu

🚲 Wszyscy uczestnicy oddają po 5 rzutów szyszkami do wyznaczonego punktu, znajdującego się w odległości około 5 m

🚲 Wykonanie bezbłędne = 20 pkt

🚲 Za każdy nietrafiony rzut odlicza się 2 pkt

.

Uwaga – poszukiwanie szyszek, jeśli jest inny teren, można wziąć np. woreczki

.

.

Trzeci punkt kontrolny – zagadki

🚲 Bezbłędne wykonane zadanie = 20 pkt

🚲 Za każdy błąd odlicza się 1 pkt

🚲 Zagadki zadawane są po kolei każdej osobie

🚲 Zadajemy po 2 zagadki

.

Uwaga – ustawienie w szeregu

.

.

Czwarty punkt kontrolny – podaj dalej

🚲 Podania piłki po kole (bądź w linii prostej w jedną stronę i z powrotem, w zależności od terenu – odległość od siebie około 2 m) w określonym czasie

🚲 Przez 1 minutę uczestnicy podają sobie piłkę

🚲 Za błędne podania grupa otrzymuje 20 pkt

🚲 Za każdy upadek odejmowane są 2 pkt

.

Uwaga – Nauczyciel kontroluje czas i precyzję wykonania zadania

.

.

Piąty punkt kontrolny – test wiedzy historycznej

🚲 Za każdą poprawną odpowiedź = 5 pkt

.

Uwaga – Cała drużyna odpowiada na pytanie

.

.

Szósty punkt kontrolny – Zadanie matematyczne

🚲 Każda z osób ma za zadanie uzupełnić zadanie matematyczne – 4

🚲 Liczy się czas dobiegnięcia do określonego punktu kontrolnego i poprawne rozwiązanie zadania

🚲 Za dobrą odpowiedź = 1 pkt

.

Uwaga – Ustawienie w rzędach, wyznaczenie linii startu i mety

.

.

Ostatni – siódmy – punkt kontrolny

🚲 Za zdobyte punkty, można kupić jedną sylabę hasła

🚲 5 punktów = 1 sylaba

.

Uwaga – Każda drużyna otrzymuje karty z liczbami, symbolizującymi sylabę

.

Która drużyna na koniec będzie miała więcej punktów – wygrywa

.

Metody

  • zadaniowa ścisła
  • naśladowcza – ścisła
  • pokaz
  • objaśnienie
  • instruowanie

.

.

#3 CZĘŚĆ KOŃCOWA

.

Czynności końcowe

🚲 Podsumowanie zajęć

🚲 Wyłonienie zwycięzcy

🚲 Pożegnanie

/

Metoda – pogadanka

Uwagi

  • Podsumowanie wyprawy
  • Pożegnanie w formie okrzyku

.

.

ZAGADKI

1 „Idą dwa miesiące, słoneczne gorące! W pierwszym lipy zakwitną, w drugim – sierpy zazgrzytną”.

Odp. – lipiec i sierpień

 

2 „Słońce przygrzewa, zboże dojrzewa, lipa pokryta kwiatem – kiedy to bywa?”

Odp. – latem

 

3 „Jedziemy na wakacje, bo już zakwitły….”

Odp. – akacje

 

4 „Chodzi po świecie, z domkiem na grzbiecie..”

Odp. – ślimak

 

5. „Muszy zajadły wróg, ma aż osiem nóg! Rozpina po kątach sieci – Czatuje – czy mucha wleci.”

Odp. pająk

 

6 „Rośnie pod płotem na straży, choć zimne – to cię oparzy!”

Odp. – pokrzywa

 

7 „W ogródku pachnącym, tuż przy samej dróżce – zakwitło dziś słonko na zielonej nóżce!”

Odp. – słonecznik

 

8 „Powiedz, gdzie można zdobyć – Gąskę, co nie gęga wcale, kurkę, która się nie rusza i zajączki w kapeluszach?”

Odp. – w lesie – to grzyby

 

9 „Nie liść – a na łące i zielony. Nie zegar – a cyka jak szalony! Nie w stajni – skacze wolny! Już wiemy – to….”

Odp. konik polny

 

10 „Kłapouch z rodzinką, mieszka w klatce na sianie. Sałatę i marchewkę zjada na śniadanie.”

Odp. – królik

 

MATEMATYKA

.

  • 30 – 11 =
  • 28 – 13 =
  • 15 -7 =
  • 16 – 9 =
  • 43 – 23 =
  • 56 – 8 =

.

  • 15 + 6 =
  • 14 + 8 =
  • 35 + 8 =
  • 43 + 12 =
  • 5 + 43 =
  • 7 +18 =

.

  • 2 x 8 =
  • 7 x 5 =
  • 4 x 3 =
  • 9 x 4 =
  • 7 x 3 =
  • 6 x 6 =

.

  • 20 : 2 =
  • 15 : 5 =
  • 9 : 3 =
  • 16 : 8 =
  • 8 : 4 =
  • 12 : 3 =

.

TEST WIEDZY HISTORYCZNEJ – daty

.

1 W którym roku uchwalono Konstytucję 3 Maja?

🚲 1853

🚲 1918

🚲 1789

🚲 1791

2 Kiedy wybuchło powstanie warszawskie?

🚲 1 sierpnia 1940

🚲 1 sierpnia 1942

🚲 1 sierpnia 1944

🚲 1 sierpnia 1946

3 W którym roku Polska przyjęła chrzest?

🚲 786

🚲 966

🚲 1025

🚲 1569

4 Kiedy Polska weszła do Unii Europejskiej?

🚲 1 maja 2006

🚲 3 maja 2005

🚲 3 maja 2003

🚲 1 maja 2004

.

HASŁO

ŻY – CIE / JEST / WSPA – NIA – ŁE / NA – LE – ŻY / TYL – KO / SPO – GLĄ – DAĆ / NA / NIE / PRZEZ / WŁAŚ – CI – WE / O – KU – LA – RY /

.

Sylab = 24

120 / 5 = 24

. 
 

Powodzenia!!!!

.

Daj znać jak Ci wyszła taka wycieczka? Dobrze się bawiliście? Śmiało komentuj, to dla mnie bardzo ważne. To dla mnie znak, by działać dalej.
 .
 .
Pestka

.

.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.