Close

Skok wzwyż konspekt | Konspekt lekcji wf-u z lekkoatletyki – skok wzwyż techniką naturalną

 

Po dłuższej przerwie wracam do konspektów. W końcu już od miesiąca jest nowy rok szkolny. Zapraszam Ciebie do zapoznania się z konspektem lekkoatletycznym ze skoku wzwyż. Znajdziesz w nim ćwiczenia, które możesz wykorzystać w nauce skoku wzwyż i doskonaleniu techniki naturalnej. Skakałeś kiedyś wzwyż? 

.

Na początku września mogłeś się dowiedzieć o tym,  Jak wykonać skok wzwyż.

Dzisiaj natomiast chciałabym, abyś mógł przeprowadzić lekcję wf-u właśnie z tej dyscypliny. Zacznij oczywiście od tej prostszej wersji, czyli skoku wzwyż techniką naturalną.

Pokaż swoim uczniom, że skakanie może być naprawdę fajne, i że nie ma czego się bać. Przykładowo, zastąp na początku poprzeczkę gumą. Jeszcze wcześniej, niech dzieciaki poskaczą na materac nawet bez żadnej przeszkody.

 

Zachęć je.

Powiedz nieco więcej o tym sporcie. Kto z Polaków osiągał największe sukcesy itp….

Mam nadzieję, że konspekt Ci się przyda….

Zapraszam! :)

 

Konspekt lekcji wf-u – skok wzwyż

42-fa164f88263a28c0f7d58a2ca1dd17e7

Temat lekcji: Skok wzwyż techniką naturalną

 

Cele lekcji:

postaw: uczeń zna zasady fair play

umiejętności: uczeń doskonali odbicie w skoku wzwyż

wiadomości: uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas skoków

motoryczności: uczeń kształtuje skoczność, koordynację wzrokowo ruchową i zwinność

 

Przybory i przyrządy:

  • materace, stojaki, poprzeczka (guma)

 

I – CZĘŚĆ WSTĘPNA

12 minut

Metody: pogadanka, zabawowa, zadaniowa

1 Czynności organizacyjno-porządkowe
  • Zbiórka, sprawdzenie gotowości do zajęć, podanie tematu i celów lekcji

 

2. Zabawa ożywiająca
3. Rozgrzewka i ćwiczenia kształtujące

II- CZĘŚĆ GŁÓWNA

28 minut

Metody: pokaz, objaśnienie, instruowanie, zadaniowa ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

Nauka skoku wzwyż techniką naturalną

1 Dokładny pokaz i objaśnienie skoku wzwyż techniką naturalną przez nauczyciela.
2. Ćwiczenia poprzez wykonanie skoków z wymachem nóg w górę w przód (nożyce)
3.  „Ćwiczenie oswajające z poprzeczką”
  • przeskoki z różnych stron na niskiej wysokości (z lewej i prawej strony, na wprost)
  • odbicie następuje dalszą nogą od poprzeczki

 

4. Przeskoki z 3 kroków rozbiegu (lądowanie jest dowolne, nauczyciel pokazuje różne bezpieczne formy lądowania)
5. Skok wzwyż z lądowaniem na nogę wymachową 
6. Wydłużenie rozbiegu do 7-9 kroków (niska wysokość)
7. Współzawodnictwo w skoku wzwyż techniką naturalną
  • Każdy uczeń ma 3 próby, po których albo przechodzą do następnej rundy, albo kończą konkurs

 

III- CZĘŚĆ KOŃCOWA

5 minut

Metody: zadaniowa, pogadanka

1 Uspokojenie organizmu – Ćwiczenie oddechowe i korekcyjne

 

2. Czynności końcowe
  •  Zbiórka, pożegnanie, podsumowanie lekcji, wyrażenie aprobaty bądź dezaprobaty, odłożenie sprzętu na miejsce.

 

 

ps. Zamiast poprzeczki możesz użyć gumy

 

Jeśli masz jakieś pytania odnośnie konspektu pytaj – w komentarzu, bądź zostaw wiadomość na poczcie.

Jeśli chciałbyś, abym sprawdziła Ci konspekt (dyscyplina dowolna), to chętnie Ci pomogę :) Pisz śmiało :)

Skontaktuj się ze mną :)

 

Zobacz: Kamila Lićwinko

 

Próbowałeś kiedyś skakać wzwyż? Jak Ci się podobało? Jeśli nie – to chciałbyś spróbować? A może uważasz, że w szkole nie powinno być w ogóle tej dyscypliny? (Napisz dlaczego?).

Jestem Ci wdzięczna za każdy komentarz. Bardzo mnie one cieszą :) Dajesz mi motywację! Dzięki :)
.

Pestka :)

.

.

źródło: źródło: M. Piwońska – scenariusze lekcji lekkoatletyka; http://www.sport-transfer.com.pl/poprzeczka-do-skoku-wzwyz-wyczynowa; http://profi-sport.net.pl/sprzet/oferta/lekkoatletyka-skok-wzwyz

.

40 Comments
    1. Może nauczyciel specjalizował się w siatkówce i chciał mieć samych mistrzów :D Siatkówka jest trudnym sportem, mnóstwo techniki…ja ją bardzo lubię, ale staram się robić dzieciakom wszystko co możliwe na wf-ie :)

  1. Kolejny raz to napiszę – czemu żaden mój nauczyciel wf-u nie czytał Twojego bloga?! ;) Świetnie zaplanowana lekcja, powinni mieć na awfie pestkę w spisie lektur podstawowych ;)

    1. Na lekcje na szczęście nie muszę, ale…patrzę, poszukuję, dodaję różne ćwiczenia, zabawy, czy rozgrzewki :) a na bloga…jak najbardziej z własnej woli je przygotowuję, a poza tym – przydają mi się również właśnie na lekcje :) :) :)

  2. Skoki wzwyż do końca życia będą moją zmorą przez kontuzje kolana.
    Mimo wszystko cieszę się że bardziej poruszyłaś ten temat i dałaś dobry sposób na przeprowadzenie lekcji gdzie odpowiednia rozgrzewka oraz sama nauka skoku mogą nie mieć za sobą potem jakichś niechcianych skutków :)

    1. Współczuję kontuzji i przykrych doświadczeń :( Niestety sport i wychowanie fizyczne są narażone na ryzyko kontuzji :( Mam nadzieję, że mój konspekt pomoże niejednemu nauczycielowi i uczniom :)

  3. Ja tez na „starość ” poskakałabym z większą chęcią niż to robiłam w młodości mając takiego instruktora i trenera jak Ty :) Potrafisz planować i powodujesz, że te zajęcia w-f nie wieją rutyną. uczniowie pewnie uwielbiają chodzić na Twoje zajęcia – prawda ? :)

    1. Ajjj no tu jest spory problem. Nauczyciele specjalizują się w danych dyscyplinach i próbują mieć jak największe osiągnięcia ze swoimi podopiecznymi. Znam nauczycieli w moich terenach, którzy robią tylko i wyłącznie np. siatkówkę. Potem się szczycą wielkimi sukcesami. Wg mnie tacy nauczyciele robią krzywdę uczniom, że nie rozwijają swoich uczniów w różnych kierunkach. Ja z moją drużyną np. kompletnie nie mam szans później na zawodach…ale szczerze mówiąc wolę mieć mniejsze sukcesy niż tak skrzywdzić dzieciaki…robiąc tylko jedną (ulubioną) dyscyplinę…za jaką cenę te sukcesy….ehhh…nie zgadzam się z takim postępowaniem!

  4. Fajna sprawa, jednak z moim nauczycielem się nie da takich lekcji przeprowadzić. Ostatnio inna klasa (z innym nauczycielem) ćwiczyła przewroty w przód na materac z wybiciem z odskoczni i aż się trochę zdenerwowałam, że my nie mamy takich lekcji. Ale na szczęście od wtorku wracam na akrobatykę i pewnie nie będę już tak marudzić na wf’ie z powodu rutyny :D

    1. Ooo ciekawa lekcja miała ta inna klasa :) Szkoda, że Ty masz takie monotonne lekcje… :( A może nauczyciel dałby się przekonać, jeśli byś z koleżankami dała taką, czy inną fajną propozycję lekcji :) :) :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>