Skok wzwyż konspekt | Konspekt lekcji wf-u z lekkoatletyki – skok wzwyż techniką naturalną

.

.

Po dłuższej przerwie wracam do konspektów.

W końcu już od miesiąca jest nowy rok szkolny. Zapraszam Ciebie do zapoznania się z konspektem lekkoatletycznym ze skoku wzwyż.

Znajdziesz w nim ćwiczenia, które możesz wykorzystać w nauce skoku wzwyż i doskonaleniu techniki naturalnej. Skakałeś kiedyś wzwyż? 

.

Na początku września mogłeś się dowiedzieć o tym,  Jak wykonać skok wzwyż.

Dzisiaj natomiast chciałabym, abyś mógł przeprowadzić lekcję wf-u właśnie z tej dyscypliny. Zacznij oczywiście od tej prostszej wersji, czyli skoku wzwyż techniką naturalną.

.

Pokaż swoim uczniom, że skakanie może być naprawdę fajne, i że nie ma czego się bać. Przykładowo, zastąp na początku poprzeczkę gumą. Jeszcze wcześniej, niech dzieciaki poskaczą na materac nawet bez żadnej przeszkody.

.

Zachęć je.
.

Powiedz nieco więcej o tym sporcie. Kto z Polaków osiągał największe sukcesy itp….

Mam nadzieję, że konspekt Ci się przyda….

Zapraszam! 🙂

.

Konspekt lekcji wf-u – skok wzwyż

Temat lekcji: Skok wzwyż techniką naturalną

Cele lekcji:

postaw: uczeń zna zasady fair play

umiejętności: uczeń doskonali odbicie w skoku wzwyż

wiadomości: uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas skoków

motoryczności: uczeń kształtuje skoczność, koordynację wzrokowo ruchową i zwinność

.

Przybory i przyrządy:

materace, stojaki, poprzeczka (guma)

.

I – CZĘŚĆ WSTĘPNA

12 minut

Metody: pogadanka, zabawowa, zadaniowa

.

1 Czynności organizacyjno-porządkowe

Zbiórka, sprawdzenie gotowości do zajęć, podanie tematu i celów lekcji

/

2. Zabawa ożywiająca

Berek ze zmianą

.

3. Rozgrzewka i ćwiczenia kształtujące

Rozgrzewka w dwójkach


II- CZĘŚĆ GŁÓWNA

28 minut

Metody: pokaz, objaśnienie, instruowanie, zadaniowa ścisła, bezpośredniej celowości ruchu

.

Nauka skoku wzwyż techniką naturalną

1 Dokładny pokaz i objaśnienie skoku wzwyż techniką naturalną przez nauczyciela.
2. Ćwiczenia poprzez wykonanie skoków z wymachem nóg w górę w przód (nożyce)
3.  „Ćwiczenie oswajające z poprzeczką”

przeskoki z różnych stron na niskiej wysokości (z lewej i prawej strony, na wprost)

odbicie następuje dalszą nogą od poprzeczki

4. Przeskoki z 3 kroków rozbiegu (lądowanie jest dowolne, nauczyciel pokazuje różne bezpieczne formy lądowania)
5. Skok wzwyż z lądowaniem na nogę wymachową 
6. Wydłużenie rozbiegu do 7-9 kroków (niska wysokość)
7. Współzawodnictwo w skoku wzwyż techniką naturalną

Każdy uczeń ma 3 próby, po których albo przechodzą do następnej rundy, albo kończą konkurs


III- CZĘŚĆ KOŃCOWA

5 minut

Metody: zadaniowa, pogadanka

/

1 Uspokojenie organizmu – Ćwiczenie oddechowe i korekcyjne

Koci grzbiet

.

2. Czynności końcowe

 Zbiórka, pożegnanie, podsumowanie lekcji, wyrażenie aprobaty bądź dezaprobaty, odłożenie sprzętu na miejsce.

.

.

ps. Zamiast poprzeczki możesz użyć gumy

 

Jeśli masz jakieś pytania odnośnie konspektu pytaj – w komentarzu, bądź zostaw wiadomość na poczcie.

Jeśli chciałbyś, abym sprawdziła Ci konspekt (dyscyplina dowolna), to chętnie Ci pomogę 🙂 Pisz śmiało 🙂

Skontaktuj się ze mną 🙂

 

Zobacz: Kamila Lićwinko

 

Próbowałeś kiedyś skakać wzwyż? Jak Ci się podobało? Jeśli nie – to chciałbyś spróbować? A może uważasz, że w szkole nie powinno być w ogóle tej dyscypliny? (Napisz dlaczego?).

.
Jestem Ci wdzięczna za każdy komentarz. Bardzo mnie one cieszą 🙂 Dajesz mi motywację! Dzięki 🙂
.

Irmina 🙂

.

.

źródło: źródło: M. Piwońska – scenariusze lekcji lekkoatletyka;

.

.

.

42 komentarze
  1. Dzień dobry! 🙂
    Czy byłabyś w stanie pomóc mi dobrać -metody,formy i sporoby organizacji do osnowy? Bądź chociaż pomóc to dokładnie zrozumieć. Aktualnie odbywam praktyki dydaktyczne w szkole, ponieważ jestem na drugim roku WF, a dziennik praktyk, zarówno mnie jak i moich znajomych przeraża 🙁
    Pozdrawiam i życze miłego dnia 🙂

    1. Może nauczyciel specjalizował się w siatkówce i chciał mieć samych mistrzów 😀 Siatkówka jest trudnym sportem, mnóstwo techniki…ja ją bardzo lubię, ale staram się robić dzieciakom wszystko co możliwe na wf-ie 🙂

  2. Kolejny raz to napiszę – czemu żaden mój nauczyciel wf-u nie czytał Twojego bloga?! 😉 Świetnie zaplanowana lekcja, powinni mieć na awfie pestkę w spisie lektur podstawowych 😉

    1. Na lekcje na szczęście nie muszę, ale…patrzę, poszukuję, dodaję różne ćwiczenia, zabawy, czy rozgrzewki 🙂 a na bloga…jak najbardziej z własnej woli je przygotowuję, a poza tym – przydają mi się również właśnie na lekcje 🙂 🙂 🙂

  3. Skoki wzwyż do końca życia będą moją zmorą przez kontuzje kolana.
    Mimo wszystko cieszę się że bardziej poruszyłaś ten temat i dałaś dobry sposób na przeprowadzenie lekcji gdzie odpowiednia rozgrzewka oraz sama nauka skoku mogą nie mieć za sobą potem jakichś niechcianych skutków 🙂

    1. Współczuję kontuzji i przykrych doświadczeń 🙁 Niestety sport i wychowanie fizyczne są narażone na ryzyko kontuzji 🙁 Mam nadzieję, że mój konspekt pomoże niejednemu nauczycielowi i uczniom 🙂

  4. Ja tez na „starość ” poskakałabym z większą chęcią niż to robiłam w młodości mając takiego instruktora i trenera jak Ty 🙂 Potrafisz planować i powodujesz, że te zajęcia w-f nie wieją rutyną. uczniowie pewnie uwielbiają chodzić na Twoje zajęcia – prawda ? 🙂

    1. Ajjj no tu jest spory problem. Nauczyciele specjalizują się w danych dyscyplinach i próbują mieć jak największe osiągnięcia ze swoimi podopiecznymi. Znam nauczycieli w moich terenach, którzy robią tylko i wyłącznie np. siatkówkę. Potem się szczycą wielkimi sukcesami. Wg mnie tacy nauczyciele robią krzywdę uczniom, że nie rozwijają swoich uczniów w różnych kierunkach. Ja z moją drużyną np. kompletnie nie mam szans później na zawodach…ale szczerze mówiąc wolę mieć mniejsze sukcesy niż tak skrzywdzić dzieciaki…robiąc tylko jedną (ulubioną) dyscyplinę…za jaką cenę te sukcesy….ehhh…nie zgadzam się z takim postępowaniem!

  5. Fajna sprawa, jednak z moim nauczycielem się nie da takich lekcji przeprowadzić. Ostatnio inna klasa (z innym nauczycielem) ćwiczyła przewroty w przód na materac z wybiciem z odskoczni i aż się trochę zdenerwowałam, że my nie mamy takich lekcji. Ale na szczęście od wtorku wracam na akrobatykę i pewnie nie będę już tak marudzić na wf’ie z powodu rutyny 😀

    1. Ooo ciekawa lekcja miała ta inna klasa 🙂 Szkoda, że Ty masz takie monotonne lekcje… 🙁 A może nauczyciel dałby się przekonać, jeśli byś z koleżankami dała taką, czy inną fajną propozycję lekcji 🙂 🙂 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.