Rozgrzewka w dwójkach | Przybij „piątkę” – rozgrzewka w parach

.

.

Rozgrzewka, jak wiesz, jest niesamowicie ważnym elementem każdego treningu, czy lekcji.

Nie zapominaj o niej. Fajnie, jeśli nie jest ona monotonna i wprowadzasz do niej ciekawe warianty.

.
Niedawno, bo 23 lutego, dostałam komentarz od triathlonisty, który dość często odwiedza bloga i komentuje wpisy. Triathlonista szukał ćwiczeń na rozgrzewkę i zwrócił się do mnie z pytaniem, czy nie przygotowałabym jakiejś w parach.

.

„Mam pytanie Pesteczko. Szukam jakichś ciekawych ćwiczeń na rozgrzewkę, dla osób w różnym wieku, od 15 do 30 lat. W ramach zabawy najlepiej. Osoby są dość dobrze przygotowane fizycznie i chodzi mi o rozgrzewkę przed treningiem wytrzymałościowym. Coś żeby się poruszać. Prowadzę zajęcia i chcę je trochę urozmaicić. Może jakiś następny post o tym? 🙂

.

Fajnie, że zwrócił się z tym do mnie 🙂 Uważam, że to rewelacyjny pomysł…i z chęcią podjęłam się zadania 🙂

Mam nadzieję, triathlonito,że rozgrzewka Ci się przyda, (że nie tylko Ty z niej skorzystasz ;)) a Twojej grupie przypadnie do gustu.

.

Nie wiem, czy zauważyliście, ale przygotowałam rozgrzewki (aż 20 ;)), więcej info o tym jest po prawej stronie bloga, na górze „Prezent od Pestki”.

Ta rozgrzewka również jest w tym pakiecie, jednak trochę ją  zmodyfikowałam i możecie ją przeczytać  poniżej ;]

.

Czyli – krótko mówiąc…zapisz się na newslettera , polub mnie i udostępnij swoim znajomym na facebooku ;] a dostaniesz 20 rozgrzewek 😉

.

Rozgrzewka w parach – piątka z partnerem

Zabawa ożywiająca:

– berek w dwójkach lub wyścig dwójek (dwa rzędy, każdy odlicza, prowadzący wywołuje numery, które mają za zadanie obiegnąć swoje rzędy i wrócić na swoje miejsce – do siadu skrzyżnego, zabawa toczy się np. do 10 punktów).

.

Rozgrzewka w dwójkach

W truchcie, dobranie w dwójki, jedna osoba z dwójki jest po jednej, a druga po drugiej stronie boiska, bieg do środka i z powrotem:

.

– bieg przodem do środka, przybicie piątki z partnerem, powrót tyłem

– bieg przodem + krążenie PR, przybicie piątki LR, powrót trucht

– j.w ale zmiana rąk

– bieg tyłem, przybicie piątki na głowami tyłem do siebie, powrót bieg przodem

– podskoki naprzemienne, na środku przysiad + wyskok w górę i przybicie piątki, powrót skip C

– krok odstawno-dostawny, przybicie piątki jedną dłonią, powrót przeplatanka

– j.w ale zmiana boku

– podskoki na PN, przybicie piątki stopą, trucht

– podskoki na LN, przybicie piątki stopą, trucht

– zbieranie grzybków, przybicie piątki raz jedną, raz drugą dłonią, powrót krokiem polkowym

– w dwójkach, jedna osoba za drugą, osoba z tyłu trzyma kolegę za ręce i stwarza opór dla jego skipu A (zmiana)

– j.w, ale dwójki stoją do siebie przodem i jeden z ćwiczących wykonuje bieg do przodu, drugi zaś trzyma ręce na jego barkach i stwarza opór (zmiana)

– taczka

– chwyt współćwiczącego na plecy („na barana”) + marsz

– chwyt z prawe ręce + przeciąganie na swoją stronę

– jedna osoba wykonuje skłon, chowa głowę, druga przeskakuje przez nią (tak jak przez kozła), a następnie przechodzi pod nogami współćwiczącego

.

W miejscu, w parach:

– chwyt za prawy barki naprzeciwko siebie, wymach nogi w tył zewnętrznej (zmiana)

– chwyt prawych nóg, chwyt lewych dłoni, podskoki jednonóż w jedną i w drugą stronę (zmiana)

– tyłem do siebie, skłon i chwyt za dłonie, raz między nogami, raz nad głową

– tyłem do siebie, skręt tułowia + odepchnięcie się dłońmi

– tyłem do siebie, chwyt za ręce, wyprostowane, skręty do boku

– tyłem do siebie, chwyt pod ramiona, przysiady

– tyłem do siebie, chwyt pod ramiona, jedna osoba wykonuje skłon w przód i bierze na swoje plecy współpartnera (zmiana)

– przodem do siebie, chwyt za dłonie, przysiady

– przodem do siebie, chwyt za dłonie, przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę

– przodem do siebie, przysiad + przybicie piątki w wyskoku w górę

– siad rozkroczny, przodem do siebie, chwyt za ręce, jedna osoba, skłon, druga osoba leżenie tyłem

– siad rozkroczny, jedna osoba wykonuje skłon, druga opiera się o jego plecy (łopatki) i pogłębia skłon współćwiczącego

– siad rozkroczny + przejście do siadu prostego – współćwiczący przeskakuje przez nogi

– siad prosty, naprzeciw siebie, jedna osoba ma szerzej nogi (nogi „1” w środku/pomiędzy nogami „2”) – „1” rozszerza nogi, zaś „2” zbliża je do siebie i nie pozwala rozszerzyć nóg „1”

– siad skulny, naprzeciw siebie, jw. Jedna osoba ma wewnątrz, druga na zewnątrz nogi zgięte w kolanach, stwarzanie oporu

– siad płotkarski, na przemian, tak aby powstał czworokąt, skłony do nóg

– siad skrzyżny, druga osoba staje za ćwiczącym, ćwiczący ustawia ręce w tzw. skrzydełka, ale dłonie odwiedzione ku górze, ruch rąk w górę i powrót do skrzydełek, współćwiczący ustawia swoje dłonie na dłoniach ćwiczącego i stwarza opór

– leżenie tyłem, chwyt stóp, brzuszki

– leżenie tyłem, nogi zgięte w kolanach oparte o podłoże, współćwiczący opiera się o kolana i wykonuje ugięcia w ramionach w podporze (pompki)

– j.w, ale współćwiczący opiera się o kolana tyłem i wykonuje ugięcia w łokciach (pozycja w przysiadzie, pracuje triceps)

– leżenie tyłem, jedna osoba wykonuje wznos nóg w górę i opust w dół, druga stwarza opór (zmiana)

– leżenie tyłem, chwyt z stawy skokowe (kostki) współćwiczącego, wykonanie nożyc pionowych i poziomych

– leżenie przodem, grzbiety + przybicie piątki

– podpór przodem naprzeciw siebie, przybicie „piątki” raz prawymi dłońmi, raz lewymi

– podpór przodem – gra w łapki

– walka kogutów – przepychanie się w przysiadzie

– rozgrzewanie stawów skokowych i nadgarstków

.

…no to…powodzonka 😉 specjalne pozdrowienia dla triathlonisty 🙂

Piona!

Pestka

.

ps. daj znać w komentarzu, tak jak triathlonista, co chętnie widziałbyś na blogu 🙂 jaka tematyka interesuje Ciebie? 🙂

.

.

.’

.

DARMOWY E-BOOK!

„13 Sprawdzonych i najbardziej lubianych zabawy przy muzyce dla dzieci”cover3d_0.36907400 1492621586

.’

.

.’

.

.’

.

UWAGA!

Jeśli chcesz otrzymać tego E-BOOKA zapisz się na mój Newsletter

.

cover3d_0.15621900 1483908581 (1)

.’

.

.’

.

20 komentarzy
  1. No nie powiem fajnie to opisałeś i wytłumaczyłeś kolejno ćwiczenia… Wiem na własnym przykładzie, że bez dobrej rozgrzewki bardzo szubko o uraz bądź jakąś poważną kontuzję, która wykluczy nas z uprawiania ukochanej dziedzieny na dłuższy czas…

    Zapraszam do zaglądania na stronę : http://www.PilkarskiSwiat.com

    może zaciekawi,
    pozdrawiam

    1. Rozgrzewka to podstawa 😉 i lepiej poświęcić chwilę na rozgrzanie…niż potem płakać, z powodu wykluczenia…i bólu. Po prostu…nie warto ;]

    1. Proszę bardzo 😉 Cała przyjemność po mojej stronie 😉 Chętnie dowiem się, jak tam poszła rozgrzewka w dwójkach, którą przeprowadzisz 😉 Daj ‚znaka’ ;))))

      1. Było dużo śmiechu, zdecydowanie taki sposób rozgrzewki przypadł moim podopiecznym do gustu, a przecież nie wykorzystałem wszystkiego! 🙂 Jeszcze ich zdziwię hehe. Jeszcze raz dziękuję.

        I dziękuję za odwiedziny na blogu, bardzo mi miło. 🙂

        1. Aaa myślę, że jeszcze nie raz Ciebie odwiedzę 😉 nic się nie przyznawałeś, że w ogóle prowadzisz bloga 😛 nawet (wcześniej) nie wpisałeś adresu 😛 Fajnie działasz, fajnie 🙂

          Super, że rozgrzewka się udała ;] Też ją ostatnio stosowałam i faktycznie…jest sporo zabawy i uśmiechu ;] aaa przy okazji dobrze się można rozgrzać ;))) nawet niewiadomo kiedy ;)))

          Cieszę się, że pomogłam 😉

  2. Rozgrzewka w parach to coś dla mnie. Szkoda tylko, że mam partnera, który tak mnie męczy, że później nie mam już na nic siły 🙂

    1. dzięki, dzięki 😉 wczoraj podobną rozgrzewkę przeprowadzałam na SKS-ach ;] fajnie wyszła, dzieciaki miały sporo wyzwań 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.