Plan lekcji gimnastyki korekcyjnej

.

.

Jak wygląda lekcja korektywy? Od czego trzeba zacząć? Na czym skończyć? A na co zwrócić szczególną uwagę?

Tego dowiesz się za chwilę…

.

Lekcja korektywy składa się podobnie jak „zwykła” lekcja wf-u z trzech części. 

🔷 I część – GŁÓWNA

🔷 II część – GŁÓWNA

🔷 III część – KOŃCOWA

.

LEKCJA GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ – PLAN KONSPEKTU

.

 Ahoy, Matey! (1)

.

🔹 Pamiętaj, aby podczas zbiórki przywitać się z grupą, przedstawić jej temat lekcji oraz cele

🔹 Sprawdź również obecność i gotowość do zajęć.

🔹 Jeśli chodzi o zabawę ożywiającą, to powinna być ona prosta, wesoła i lubiana

🔹 Ćwiczenia kształtujące mają rozgrzać i przygotować organizm do wysiłku

.

Ahoy, Matey! (2)

.

🔹 Zabawa ze śpiewem to wspaniałe ćwiczenie oddechowe

🔹 Zabawa na spostrzegawczość świetnie ćwiczy refleks

🔹 Zabawy bieżne powinny mieć na celu m.in. kształtowanie pewnego nawyku, w którym prawidłowo będą obciążane stopy

🔹 Zabawy z czworakowaniem to fantastyczny przykład ćwiczeń korekcyjnych, ponieważ jednocześnie muszą pracować ręce i stopy

🔹 Podczas zabaw rzutnych zwróć uwagę, aby wykonywać tyle samo powtórzeń rzutów na prawą i lewą rękę oraz nogę

🔹 W zabawach skocznych najważniejsza jest przestrzeń. Najlepiej wykonywać skoki na naturalnym terenie, np. trawie, piachu

🔹 Zabawy równoważne –  ćwiczenia reedukacji posturalnej i ćwiczenia przeciw płaskostopiu

🔹 Podczas zabaw z mocowaniem i dźwiganiem wykorzystuj niskie pozycje. Możesz też stosować ćwiczenia w poślizgach

.

Ahoy, Matey! (3)

.

🔹 Pamiętaj, aby ta część była typowo uspokajająca organizm

🔹 Na koniec zajęć pochwal osoby, które najlepiej sobie radziły, i te które bardzo się starały

🔹 Staraj się poprawiać błędy na bieżąco

🔹 Zwróć uwagę z czym Twoi uczniowie mają problem i nad czym powinni popracować

🔹 Pożegnaj się miło ze swoją grupą korekcyjną

.

.

.

.

Czy korektywa, albo elementy gimnastyki korekcyjnej były/są w Twojej szkole? Pamiętasz coś? Czy wg Ciebie ważne są tego typu zajęcia?

.

Irmina


 

.Sport to Pestka (1)

KLIKNIJ W LITERKĘ „f” – POLUB FANPAGE SPORTTOPESTKA

.

.

źródło: notatki AWF- korektywa

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

5 komentarzy
  1. Ja chyba nie miałem zajęć korekcyjnych na w-f 🙂 Nie przypominam sobie, aby coś takiego było na w-f-ie 🙂
    Często takie zajęcia powinny być na w-f-e, a nie tylko sama siatkówka, czy piłka nożna 🙁
    A jak oceniasz nową podstawę programową z w-fu?

    Pozdrawiam serdecznie,

    Patryk

      1. Ja też się zastanawiam, co to będzie 🙂 Bo zajęcia z wdż nie będą najlepsze 🙁 Kompletnie te zajęcia nie będą prowadzone w sposób rzetelny i zgodnie z nauką. Tak się składa, że czytałem na temat raportu kontroli NIK, który negatywnie ocenia m.in. wagę tornistrów (potem dziwimy się, że dużo dzieci ma krzywe kręgosłupy), sposób realizacji zajęć w planie, czy za krótkie przerwy. Ławki niedostosowane dla uczniów, a zajęcia w-f były przeprowadzane w niektórych szkołach na korytarzu szkoły 🙁 I niestety zajęcia z w-f też nie są przeprowadzane zgodnie z zasadami BHP.

        Jeszcze raz pozdrawiam,

        Patryk

Leave a Reply to M&MK Fashion Cancel reply

Your email address will not be published.