.
.
Jak wygląda lekcja korektywy? Od czego trzeba zacząć? Na czym skończyć? A na co zwrócić szczególną uwagę?
Tego dowiesz się za chwilę…
.
Lekcja korektywy składa się podobnie jak „zwykła” lekcja wf-u z trzech części.
🔷 I część – GŁÓWNA
🔷 II część – GŁÓWNA
🔷 III część – KOŃCOWA
.
LEKCJA GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ – PLAN KONSPEKTU
.
.
🔹 Pamiętaj, aby podczas zbiórki przywitać się z grupą, przedstawić jej temat lekcji oraz cele
🔹 Sprawdź również obecność i gotowość do zajęć.
🔹 Jeśli chodzi o zabawę ożywiającą, to powinna być ona prosta, wesoła i lubiana
🔹 Ćwiczenia kształtujące mają rozgrzać i przygotować organizm do wysiłku
.
.
🔹 Zabawa ze śpiewem to wspaniałe ćwiczenie oddechowe
🔹 Zabawa na spostrzegawczość świetnie ćwiczy refleks
🔹 Zabawy bieżne powinny mieć na celu m.in. kształtowanie pewnego nawyku, w którym prawidłowo będą obciążane stopy
🔹 Zabawy z czworakowaniem to fantastyczny przykład ćwiczeń korekcyjnych, ponieważ jednocześnie muszą pracować ręce i stopy
🔹 Podczas zabaw rzutnych zwróć uwagę, aby wykonywać tyle samo powtórzeń rzutów na prawą i lewą rękę oraz nogę
🔹 W zabawach skocznych najważniejsza jest przestrzeń. Najlepiej wykonywać skoki na naturalnym terenie, np. trawie, piachu
🔹 Zabawy równoważne – ćwiczenia reedukacji posturalnej i ćwiczenia przeciw płaskostopiu
🔹 Podczas zabaw z mocowaniem i dźwiganiem wykorzystuj niskie pozycje. Możesz też stosować ćwiczenia w poślizgach
.
.
🔹 Pamiętaj, aby ta część była typowo uspokajająca organizm
🔹 Na koniec zajęć pochwal osoby, które najlepiej sobie radziły, i te które bardzo się starały
🔹 Staraj się poprawiać błędy na bieżąco
🔹 Zwróć uwagę z czym Twoi uczniowie mają problem i nad czym powinni popracować
🔹 Pożegnaj się miło ze swoją grupą korekcyjną
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ja chyba nie miałem zajęć korekcyjnych na w-f 🙂 Nie przypominam sobie, aby coś takiego było na w-f-ie 🙂
Często takie zajęcia powinny być na w-f-e, a nie tylko sama siatkówka, czy piłka nożna 🙁
A jak oceniasz nową podstawę programową z w-fu?
Pozdrawiam serdecznie,
Patryk
Szczerze mówiąc…to sama jestem ciekawa jak to wszystko będzie wyglądało naprawdę…
Pozdrawiam Patryk 🙂
Ja też się zastanawiam, co to będzie 🙂 Bo zajęcia z wdż nie będą najlepsze 🙁 Kompletnie te zajęcia nie będą prowadzone w sposób rzetelny i zgodnie z nauką. Tak się składa, że czytałem na temat raportu kontroli NIK, który negatywnie ocenia m.in. wagę tornistrów (potem dziwimy się, że dużo dzieci ma krzywe kręgosłupy), sposób realizacji zajęć w planie, czy za krótkie przerwy. Ławki niedostosowane dla uczniów, a zajęcia w-f były przeprowadzane w niektórych szkołach na korytarzu szkoły 🙁 I niestety zajęcia z w-f też nie są przeprowadzane zgodnie z zasadami BHP.
Jeszcze raz pozdrawiam,
Patryk
Bardzo fajnie wszystko opisane !! Lubimy takie posty 🙂
Bardzo mi miło!!! 🙂 Pozdrowionka!