Zapraszam Was na OPOWIEŚĆ RUCHOWĄ…
Możecie wykorzystać tę opowieść w grupach przedszkolnych, w młodszych klasach szkoły podstawowej, czy na zajęciach ruchowych z dziećmi lub rytmice – włączając w tę opowieść odpowiednią muzykę lub instrumenty np. perkusyjne.
Powidzenia! 🙂
„LILI MA WAŻNY DZIEŃ”
Niedaleko pięknego zielonego lasu (DZIECI POKAZUJĄ SZUMIĄCE DRZEWA) i pięciu małych pagórków (DZIECI POKAZUJĄ NA PALCACH CYFRĘ 5) mieszkała dziewczynka o imieniu Lili.
Dziewczynka ta codziennie rano myła swoje małe ząbki (DZIECI NAŚLADUJĄ RUCHY MYCIA ZĘBÓW), czesała swoje długie włosy (DZIECI NAŚLADUJĄ RUCHY CZESANIA WŁOSÓW) i jadła śniadanie (DZIECI NAŚLADUJĄ RUCH JEDZENIA) oraz piła ulubioną herbatę z dzikiej róży (DZIECI NAŚLADUJĄ RUCHY PICIA Z KUBKA).
Dzisiaj Lili ma ważny dzień. Właśnie idzie do szkoły/przedszkola (DZIECI MASZERUJĄ).
O nie! Lili zapomniała założyć zegarka i szybko wraca po niego do domu (DZIECI BIEGAJĄ).
Zegarek znaleziony! Lili bardzo się cieszy! (DZIECI PODSKAKUJĄ Z RADOŚCI).
Dziewczynka szybkim krokiem ponownie rusza do szkoły/przedszkola, bo nie chce się spóźnić (SZYBKI MARSZ)
Ojej! Na jej drodze jest duża ilość kałuż (DZIECI PRZESKAKUJĄ KAŁUŻE DUŻYMI SKOKAMI/KROKAMI).
Hurra! Udało się pokonać tę trudną drogę!
Mówiłam/łem już, że Lili ma dzisiaj ważny dzień? W szkole/przedszkolu Lili jest dzisiaj Dzień Sportu. Dziewczynka nie może się go już doczekać!
Wszystkie dzieci przebierają się w szatni w sportowe stroje. Lili również. Zakłada sportową koszulkę (DZIECI NAŚLADUJĄ RUCHY ZAKŁADANIA KOSZULKI), a teraz sportowe krótkie spodenki (DZIECI NAŚLADUJĄ RUCHY ZAKŁADANIA SPODENEK), ma też sportowe buty (DZIECI IMITUJĄ WIĄZANIE SZNURÓWEK).
Wszystkie dzieci spotykają się na sali gimnastycznej. Tam mają specjalne misje do wykonania. Lili zastanawia się co będzie robić…
Przed tajnymi misjami musi być oczywiście rozgrzewka!
– No to start! Woła Pan Sławek, który uczy wuefu.
Na początek…
– 10 pajacyków
– Teraz…10 przysiadów!
– 5 pompek
– Jeszcze skłony! …i gotowe!
(DZIECI WYKONUJĄ ĆWICZENIA Z ROZGRZEWKI).
Ufff, brawo! Udało się!
Zaczynamy zawody!
(DZIECI WYKONUJĄ POSZCZEGÓLNE ZADANIA)
1. Najpierw – kto dłużej będzie stał na…prawej nodze?
2. A kto dłużej będzie stać na lewej nodze?
3. Umiecie szybko klaskać w podskokach pod kolanami?
4. Kto skoczy najdalej?
5. A kto najwyżej?
(DO POSZCZEGÓLNYCH ZADAŃ PROWADZĄCY MOŻE WŁĄCZYĆ MUZYKĘ)
Wszystkie dzieci i Lili wspaniale wykonali zadania!
Z radością dzieci zaczęły tańczyć do swojej ulubionej melodii (DZIECI TAŃCZĄ)
Uczniowie/przedszkolaki muszą jeszcze dojechać rowerami na basen, by wykonać ostatnie zadanie…pływacki wyścig.
(DZIECI KŁADĄ SIĘ NA PLECACH I IMITUJĄ RUCHY PEDAŁOWANIA)
– Jesteśmy na pływalni – powiedziała Lili do koleżanki – Wskakujemy w kostiumy i płyniemy! Wow! Cóż za szybkośc!
(DZIECI NAŚLADUJĄ RUCHY PŁYWANIA).
Lili po powrocie ze szkoły/z przedszkola opowiedziała wszystko swoim rodzicom, którzy słuchali tej opowieści z ogromnym zaciekawieniem
(DZIECI SIADAJĄ W SIADZIE SKRZYŻNYM I TRZYMAJĄ SIĘ ZA UCHO – SŁUCHAJĄ).
Lili po tak pełnym wrażeń i emocji dniu, kładzie się do łóżka i…smacznie śpi.
(DZIECI KŁADĄ SIĘ I UDAJĄ, ŻE ŚPIĄ. MOŻNA WŁĄCZYĆ SPOKOJNĄ MUZYKĘ).
Koniec!