Konspekt – Gry i zabawy w piłce ręcznej

Gry i zabawy są konieczne w początkowej (ale nie tylko) fazie nauczania gry w piłkę ręczną. Poprzez zabawę i stosowanie odpowiednich metod np. bezpośredniej celowości ruchu.


A o czym mówi wyżej wymieniona metoda?

.
„Metoda bezpośredniej celowości ruchu.

. 
Istota jej polega na wykonywaniu przez ucznia szeregu postawionych zadań, stanowiących dla niego bezpośredni, zrozumiały i zwykle atrakcyjny cel.
.
W rzeczywistości jednak celem jest nie wykonanie postawionego zadania ruchowego, lecz aktywność ruchowa, która mu towarzyszy i przede wszystkim jej efekty. Spełnione tu zostają równocześnie głębsze cele, znane często tylko nauczycielowi.
.
Występuje tu więc motywowanie pośrednie, gdyż zadania mają charakter pomocniczy, to znaczy, że ich wykonanie jest potrzebne dla osiągnięcia jakiegoś innego, szerszego i ważniejszego celu.
.
. 
.
Twórca tej metody, Romuald Czyżewski, przy użyciu zwykłych przedmiotów potrafił nadać zadaniowy sens działalności ruchowej i spowodować duże zainteresowanie i zaangażowanie uczniów.
.
Autor starał się podkreślić, iż w jego metodzie nie chodzi o ruchy standardowe, wykonywane z nakazu, jak w metodzie ścisłej, lecz o ruchy wykonywane samodzielnie, na swój sposób, zmierzające do optymalnego wykonania zadania postawionego w formie problemu. Repertuar ćwiczeń obejmował ruchy bardzo proste, nie wymagające długich wyjaśnień. 
.
. 
Metoda bezpośredniej celowości ruchu (zadaniowa) jest obok metody zabawowej, podstawową metodą w wychowaniu fizycznym dzieci w przedszkolu i w niższych klasach szkoły podstawowej.”

.

Poza tym gry i zabawy są dla dzieci i młodzieży bardzo atrakcyjne. Jest w nich oczywiście również mnóstwo zabawy.

.

A oto konspekt dotyczący gier i zabaw, które przygotowują do gry w piłkę ręczną.

.

Powodzenia 😉

.

 

Poniższy link zawiera konspekt pdf, zapraszam 🙂

 

 

.

Gry i zabawy wprowadzające do nauczania gry w piłkę ręczną.

.

 .
Pestka ;))))
 .
 .
 
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.