.
.
Gry i zabawy są konieczne w początkowej (ale nie tylko) fazie nauczania gry w piłkę ręczną.
Poprzez zabawę i stosowanie odpowiednich metod np. bezpośredniej celowości ruchu.
.
A o czym mówi wyżej wymieniona metoda?
.
„Metoda bezpośredniej celowości ruchu.
Istota jej polega na wykonywaniu przez ucznia szeregu postawionych zadań, stanowiących dla niego bezpośredni, zrozumiały i zwykle atrakcyjny cel.
.
W rzeczywistości jednak celem jest nie wykonanie postawionego zadania ruchowego, lecz aktywność ruchowa, która mu towarzyszy i przede wszystkim jej efekty. Spełnione tu zostają równocześnie głębsze cele, znane często tylko nauczycielowi.
.
Występuje tu więc motywowanie pośrednie, gdyż zadania mają charakter pomocniczy, to znaczy, że ich wykonanie jest potrzebne dla osiągnięcia jakiegoś innego, szerszego i ważniejszego celu.
.
Twórca tej metody, Romuald Czyżewski, przy użyciu zwykłych przedmiotów potrafił nadać zadaniowy sens działalności ruchowej i spowodować duże zainteresowanie i zaangażowanie uczniów.
.
Autor starał się podkreślić, iż w jego metodzie nie chodzi o ruchy standardowe, wykonywane z nakazu, jak w metodzie ścisłej, lecz o ruchy wykonywane samodzielnie, na swój sposób, zmierzające do optymalnego wykonania zadania postawionego w formie problemu.
Repertuar ćwiczeń obejmował ruchy bardzo proste, nie wymagające długich wyjaśnień.
.
Metoda bezpośredniej celowości ruchu (zadaniowa) jest obok metody zabawowej, podstawową metodą w wychowaniu fizycznym dzieci w przedszkolu i w niższych klasach szkoły podstawowej.”
.
Poza tym gry i zabawy są dla dzieci i młodzieży bardzo atrakcyjne. Jest w nich oczywiście również mnóstwo zabawy.
.
A oto konspekt dotyczący gier i zabaw, które przygotowują do gry w piłkę ręczną.
.
Powodzenia 😉
Poniższy link zawiera konspekt pdf, zapraszam 🙂
Kliknij TUTAJ → Gry i zabawy wprowadzające do nauczania gry w piłkę ręczną. >>
.
.
Pestka ;))))