Dlaczego Warto Przeznaczyć Całą Godzinę Wf-u Na Lekcję Oswajającą z Piłką? | Konspekt Lekcji z Koszykówki

.

.

.

Przygotowałam dla Ciebie konspekt lekcji wychowania fizycznego z koszykówki. Temat lekcji dotyczy ćwiczeń oswajających z piłką do kosza.

A teraz wyobraź sobie lekcję koszykówki…

Projekt bez tytułu (24)

Początek Lekcji Wychowania Fizycznego

Dzwonek. Wchodzisz z gwizdkiem na szyi i z zeszytem wf-isty pod pachą.

Klasa dzieciaków jeszcze wygłupia się na zbiórce. W końcu dopiero minęła przerwa, która była pełna energii i szaleństw.

Przywołujesz klasę do porządku. A teraz…„Baczność. Spocznij. Pokryj wyrównaj.” Zaczynasz sprawdzać listę.

Podajesz temat lekcji. „Na dzisiejszej lekcji będą ćwiczenia oswajające z piłką do koszykówki”.

Dzieciaki zaczynają marudzić i jęczeć. Słyszysz:

Danielle & Andrew

Znasz te pytania, prawda?

Pojawia się problem. Jak wytłumaczyć dzieciom, że ta lekcja to bardzo ważny element, którego nie można przeoczyć?

.

Czy takie „Małe Bąble” na pewno to zrozumieją? Czy będą chciały aktywnie uczestniczyć w lekcji? Jak nie zanudzić uczniów? Mnóstwo pytań przychodzi Ci do głowy w ułamkach sekund.

Dzieci, zwłaszcza w pierwszych latach nauki kochają zabawy. A jak zaciekawić uczniów podczas „zwykłych” ćwiczeń?  Spieszę Ci z pomocą…

.

Przeczytaj mój konspekt.

Na pewno będzie to dla Ciebie duża pomoc. Mam nadzieję, że moja propozycja lekcji będzie dla Ciebie również inspiracją.

Wracamy do problemu. „Zwykłe ćwiczenia” zamień w niezwykłą przygodę, w ciekawą opowieść, bajkę lub historię.

.

A może wpleć w swoją lekcję historię koszykówki? Zacznij cichym i tajemniczym głosem:

„Dawno, dawno temu….”.  

Zobaczysz, że wzbudzisz już takimi słowami ogromną ciekawość swoich uczniów.

.

Zabawa Ożywiająca

Przejdź do zabawy ożywiającej. „Chroń swoje plecy Rycerzu” – co Ty na to?

Koniecznie zobacz w konspekcie opis tej zabawy.

Sprawdź jaka „zwykła” zabawa kryje się pod powyższą propozycją.

Dzieci zaczną sobie wyobrażać, że są Rycerzami. Wczują się momentalnie w rolę.

.

Rozgrzewka

Czas na rozgrzewkę. No tak, dzieciaki z reguły nie lubią rozgrzewek. Dlaczego?

Proste. Uczniowie wolą mieć więcej czasu na grę. Chcą zwyciężać.

Od najmłodszych lat rozmawiaj z dziećmi na temat ważności rozgrzewki w lekcji wychowania fizycznego. Absolutnie im nie odpuszczaj.

.

Czy rozgrzewka również może być interesująca? Oczywiście, że tak. Przede wszystkim niech rozgrzewka będzie zmienna. Tobie też by się znudziło, jakbyś robił te same ćwiczenia, w tych samych ustawieniach podczas każdej lekcji wf-u.

W poniższym konspekcie zaproponowałam tor przeszkód. Uczniowie muszą również pogłówkować i wymyślać swoje ćwiczenia.

.

Pociągnę dalej opowieść o Rycerzu z zabawy ożywiającej. Ty możesz zamienić Rycerza na Indianina, Sportowca, czy wybrane przez dzieci zwierzę.

Kreatywność – mile widziana.

Mów: „Rycerze, macie dzisiaj do spełnienia misje.” Nie musisz iść już nawet w głębszą historię. Opisz i pokaż co mają do zrobienia.

.

Po rozgrzewce w truchcie, zacznij rozgrzewkę w miejscu i ćwiczenia kształtujące. Stawiaj przed swoimi Rycerzami konkretne zadania.

Na przykład, możesz powiedzieć tak: „Rycerzu zdałeś pierwszą misję, czas na kolejną. Sprawdź się w kilku ćwiczeniach sprawnościowych, które pokażą, czy zostałeś słusznie pasowany na Rycerza”.

.

A dalej już wystarczy, by powiedzieć krótko: „Kto potrafi wykonać….” I tu pojawia się ćwiczenie rozgrzewające, rozciągające lub wzmacniające.

 ..

Część Główna Lekcji Wf-u

Ciągnij dalej rycerski temat. „Drodzy Rycerze, Król ma dla Was kolejne informacje i zadania”. Dzieciaki uwielbiają rywalizację, nawet z samym sobą.

„Wasz Król pragnie się dowiedzieć, czy będziecie potrafili wykonać….”? I w tym momencie opisz i pokaż ćwiczenie.

.

Uczniowie, zanim skończysz pokazywać ćwiczenie będą rwać się do jego wykonania.

Na końcu części głównej znajduje się tor przeszkód – i to na czas. Teraz wybieramy najlepszego Rycerza.

Pamiętaj, że w przyszłości, ćwiczenia oswajające z piłką będziesz mógł wykorzystywać już w rozgrzewce.

. .

Ćwiczenia Uspokajające Organizm Po Wysiłku.

„Rycerze Okrągłego Stołu, daliście z siebie wszystko. Każdy starał się ze wszystkich sił, by zwyciężyć. Należy Wam się teraz odpoczynek.”

Pokaż i opisz ćwiczenie, które znajduje się na końcu konspektu. W tym momencie masz pełną dowolność, ponieważ możesz wybrać sobie jedno z 40 ćwiczeń uspokajających organizm.

TAK, dobrze myślisz. 40 ćwiczeń, starczy Ci na 2,5 miesiąca lekcji wychowania fizycznego.

Jeśli chcesz zakończyć lekcję zabawą, to na blogu znajdziesz również 20 zabaw uspokajających organizm po wysiłku. 40 + 20 = 60. Prosty rachunek i wychodzi, że to kolejne 5 tygodni lekcji.

.

Masz gigantyczny wybór i ogromną pomoc na swoje lekcje wf-u. Korzystaj.

.

Podsumowanie i Pożegnanie

Lekcja trwa tylko 45 minut, które mijają błyskawicznie. Postaraj się chociaż w kilku żołnierskich (rycerskich :)) słowach podsumować lekcję i pożegnać się z klasą.

Na przykład, przybij z dziećmi „piątkę”. Pożegnajcie się w miłej atmosferze i z uśmiechem na twarzy.  

.

Dlaczego WARTO Przeznaczyć Całą Lekcję Na Ćwiczenia Oswajające z Piłką Do Kosza?

Przypomnę Ci, że ćwiczenia oswajające są niesamowicie ważne podczas każdej lekcji wychowania fizycznego z koszykówki.

Dlaczego warto przeznaczyć całą godzinę lekcyjną na tzw. zapoznanie z piłką?  

.

TO ZAPROCENTUJE!

.

Dziecko, które „czuje” piłkę, dostaje ogromnej pewności siebie na boisku podczas gry. Uczeń, który potrafi kozłować piłkę nie patrząc na nią, zyskuje przewagę nad obrońcami, ponieważ bez problemu ich ominie.

.

Nie patrzy kurczowo na piłkę, tylko widzi, co się dzieje na boisku. Dziecko może łatwiej podać piłkę do kolegi ze swojej drużyny, bo potrafi zauważyć, że w tym momencie nikt go nie kryje.

.

NIE BÓJ SIĘ!

Spokojnie, zdążysz z całym programem. Poświęć całą lekcję wf-u na zapoznanie i oswojenie się z piłką do kosza. Nie będziesz żałować.

Daj dziecku piłkę. Niech ją dotknie, potoczy, pokozłuje i podrzuci w górę.

Przedstaw lekcję w ciekawy sposób. Dzieci na pewno na długo nie zapomną takiej lekcji. Będą ją wspominać i o niej mówić swoim bliskim.

 

Dzięki takiej ciekawej (być może) pierwszej lekcji z koszykówki, Twoi uczniowie już nie będą zadawać pytań, które padły na początku wpisu.

Będą cieszyć się na samą myśl o koszykówce. A kiedy dojdzie już do gry, będą dawały z siebie nie 100, a 200%.

.

I jak? Podoba Ci się taka wizja lekcji?

Konspekt przygotowałam w formacie pdf. Kliknij w poniższy link i korzystaj.

 

Kliknij TUTAJ → Konspekt Lekcji Wychowania Fizycznego – Piłka Koszykowa. Ćwiczenia oswajające z piłką do koszykówki. >>

.

Masz swoje ulubione ćwiczenie oswajające z piłką do kosza?

.

Irmina


ZAPRASZAM DO POLUBIENIA FANPAGE’A SPORT TO PESTKA.

BĄDŹMY W LEPSZYM KONTAKCIE.

KLIKNIJ W LITERKĘ „F”

Untitled design

Sport to Pestka (1)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Z ARCHIWUM Pestki

.

.

32 komentarze
  1. Nie wszyscy nauczyciele i ucznowie rozumieją to tak jak Ty. Inaczej lekcje w-f’u w szkołach wyglądałyby inaczej. Sama doszczętnie znienawidziłam ten sport. Cóż, miałam ku temu powody.

  2. Interesujący i pożyteczny post. Przywołałaś mi nim moje wspomnienia z dzieciństwa 🙂 Z gier piłką wolałam siatkówkę , natomiast nie cierpiałam piłki ręcznej gdyż miałam podczas jednej z gier wypadek…

  3. Kocham koszykówkę i inne sporty bardziej kontaktowe. Nudziła mnie siatkówka, bo była taka statyczna. Tymczasem koszykówka była cudowna. W gimnazjum nawet chodziłam z niej na dodatkowe zajęcia.

    1. Ja też zawsze lubiłam kosza. Niestety wuefiści ciągle wciskali nam, że koszykówka jest bezsensu w przeciwieństwie do siatkówki, która to jest grą umysłu i z racji tego lepiej się jej poświęcać. Ehh, szkoda gadać, prawdziwym powodem była jednak bardzo mała sala gimnastyczna, która właściwie nadawała się tylko do siatkówki (której to ja szczerze nie lubiłam 😉
      Założę się, że tak przedstawione zajęcia na pewno zainteresowałyby dzieciaków 🙂

  4. Może nauczyciele powinni w końcu postawić na to. Wtedy dzieciaki cokolwiek by wyciągnęły z wfu. Ja np. miałam tak okropną babkę od wfu, że każdy sport wywoływał u mnie lęk. Naprawdę! Ona krzyczała na nas, że jesteśmy DEBILAMI, bo nie umiemy zrobić fikołka, albo, że przepuściliśmy piłkę…

  5. Bardzo mądre, moja Córka do tej pory ma pretensje do Wuefistów, że nie nauczyli jaj obcowania z piłką, rzutów i posługiwania się nią w sposób prawidłowy.Zasady gry są jej dalej obce i nie lubi gier zespołowych, oby wszyscy mieli takie podejście jak Ty.Gratuluję i pozdrawiam:)

  6. Bardzo ciekawy pomysł na blog. Myślę, że wielu osobom może być pomocny. Nie tylko dla W-Fistów, bo na ich podstawie można dostosować zajęcia do innego tematu. Czasem też brakuje ludziom inspiracji. Zaś sama lekcja WFu nie dla wszystkich jest atrakcyjna, ale można to zmienić odpowiednim podejściem do tematu.

  7. Muszę przyznać, że ciekawy jest ten konspekt z piłki do kosza. Niestety, mało jest takich zajęć na zajęciach z w-f. Nie wiem, jak w szkole podstawowej, ale szkołach ponadgimnazjalnych takich zajęć nie ma 🙁
    Zajęcia z wych. fizycznego powinny być interesujące i ciekawe. Nauczyciele głównie prowadzą zajęcia z gier zespołowych i często tak jest, że nauczyciele dają uczniom piłkę i niech sobie grają 🙂
    Pozdrawiam.

    1. Ta propozycja konspektu jest dla młodszych dzieciaków, tak więc mogło dlatego nie być tego typu tematu w szkole średniej 🙂 Jeśli chodzi o grę przez prawie całą godzinę lekcyjną (po rozgrzewce), to moim zdaniem może być taka lekcja, ale na pewno nie podczas każdych zajęć z wf. Raz na jakiś czas – wystarczy 🙂

Leave a Reply to kosmetykofanki Cancel reply

Your email address will not be published.