Ćwicznia rozluźniające na 6!

Przed każdym zestawem ćwiczeń należy zrobić rozgrzewkę. O tym wie już prawie każdy! Ale czy wiesz jak ważne dla Twojego organizmu jest uspokojenie organizmu i ćwiczenia końcowe?

 

Ćwiczenia rozluźniające mięśnie, czyli jak uspokoić organizm po treningu

Po wysiłku fizycznym, Twoje ciało potrzebuje wyciszenia. Potrzebuje relaksu. Potrzebuje rozluźnienia. Potrzebuje oddechu.

Dobrze być wykonała kilka ćwiczeń, które uspokoją Ciebie.

Pamiętaj o strechingu, czyli rozciąganiu. Na pewno po tym będziesz czuła się lepiej, zakwasy będą też mniejsze. ;]

Ćwiczenia końcowe, powinny być wolne. Pamiętaj o unormowaniu oddechu. Wdech wykonywany jest nosem, a wydech – bardzo spokojny – ustami.

Ćwiczenia rozluźniające na 6!

Dostaniesz dzisiaj ode mnie kilka ćwiczeń rozluźniających. Są naprawdę skuteczne. Polecam je…stosuj je po wysiłku fizycznym.

 

1. Relaks w leżeniu tyłem

Wykonaj leżenie tyłem (na plecach). Wyciągnij ramiona do boku i zmierzaj palcami raz w jeden, a raz w drugi bok. Następnie ułóż ramiona wzdłóż tułowia. Wykonaj wznos ramion za głowę oraz jednoczesny wdech nosem, potem powróć do pozycji wyjściowej, czyli ramiona znów są wzdłóż tułowia, z jednoczesnym wydechem ustami.

 

2. Ukłon japoński

Wykonaj siad klęczny. Unieś ramiona w górę i wyciągnij się. Następnie wykonaj ukłon japoński. Pamiętaj o oddechu. Wdech wznos ramion i tułowia, wydech – opad tułowia i ramion na podłoże.

 

3. Masaż

Rozluźnij mieśnie wykonując masaż. Wykonaj oklepywanie na udach, wstrząsanie jest rewelacją!

 

4. Końcowe wdechy i wydechy w przysiadzie

Wykonaj przysiad, ręce poprowadź od dołu bokiem w górę. W tym czasie wykonaj również wdech i wyprost nóg w kolanach. Powróć do pozycji wyjściowej z jednoczesnym wydechem.

 

5. Wypad nogi w przód z pogłębieniem

Wykonaj wypad nogi w przód, a następnie pogłębienie. Pamiętaj, by nie dotykać kolanem do końca podłoża. Ramiona wyprostuj w górę. Zmień potem nogę ;]

 

6. Rozluźnienie w siadzie klęcznym

Siad klęczny to Twoja pozycja wyjściowa. Ruch ramion – przodem w górę, z jednoczesnym wdechem oraz wznosem do klęku. Powrót do pozycji wyjściowej, czyli siadu klęcznego z jednoczesnym wydechem.

 

 

 

 A jakie jest Twoje ulubione ćwiczenie rozluźniające?

Podziel się tym ze mną w komentarzu, będzie mi bardzo miło 🙂

 

 

Zapraszam na pestkowego facebooka —> Będzie mi miło, gdy klikniesz w „LUBIĘ TO!” ;))))

https://www.facebook.com/sporttopestka

Pozdrawiam,

…rozluźniona Pestka 😉

.

.

.

6 komentarzy
  1. Trenowałam lekkoatletykę, potem przerzuciłam się na psie zaprzęgi. Doświadczenie z LA było bardzo pomocne, bo nauczyłam się jak ważna jest rozgrzewka i ćwiczenia rozluźniające po treningu czy zawodach – każdemu polecam

    1. hehe ;] zatem życzę żeby ten leń się odczepił na zakończenie treningu…do którego chęci są… 😉 Dobrze porozciągać się – są mniejsze zakwasy dzięki temu ;))))

Leave a Reply

Your email address will not be published.