#10 Sposobów Przywitania Się z Uczniami na Lekcji WF-u

Jakiś czas temu mogliśmy podziwiać nauczyciela z Północnej Karoliny w Stanach Zjednoczonych – Barry’ego White’a Jr. jak wita się z każdym uczniem w bardzo ciekawy sposób.

Widać, że jest wesoło. Dzieciaki czekają na przywitanie ze swoim nauczycielem. Lubią go i mają do niego szacunek.

Podobnie było z panią Sparks, która przed lekcją witała się ze swoimi Milusińskimi. Każde dziecko wybierało jeden z czterech obrazków. Był to taniec, przytulas, „piąteczka” i coś, co przypomina rękę/łokieć? – ale nikt tego nie wybrał 🙂
Wystarczy naprawdę nie dużo czasu, by zbudować fajną relację z uczniami.
A może na wf-ie również witać się w podobny sposób, co Ty na to?
Zazwyczaj na lekcji wychowania fizycznego przywtanie wygląda tak, że uczniowie ustawiają się w szeregu lub w dwuszeregu, nauczyciel staje przed grupą i mówi: „Czołem klasa”, a klasa odpowiada głośno: „Czołem”. W ten sam sposób można również pożegnać się z klasą.
Jest to jak najbardziej fajny sposób, ale tak się zastanawiam, czy jeszcze jakoś inaczej można się witać z uczniami?
Aneta odpowiedziała mi:

 

„U mnie w szkole podstawowej nauczyciele na powitanie ustawiają dzieci w szeregu (nawet jak jest ich ponad 20…) Powitanie jest zwyczajne. Na pożegnanie jest: czołem klasa – CZOŁEM. Okropnie tego nie lubię więc ja tego nie praktykuję.

Ja natomiast powitania mam zwyczajne, ustawiam ich w dwuszeregu lub siadamy w gromadzie jak jest do omówienia jakiś temat. Zdarza się nierzadko że pytam jak minął im dzień, weekend, co słychać. Na pożegnanie z młodszymi klasami przybijamy sobie piąteczki. Bardzo to lubią i dopominają się. Ze starszymi klasyczne podsumowanie zajęć podziękowanie i do widzenia.”

 

A Tobie zdarza się uciąć sobie małą pogawędkę z klasą przed rozpoczęciem lekcji?

 

Okej! A teraz obiecane sposoby. Zebrałam ich 10!

Daj znać, który spodobał Ci się najbardziej.

A może któryś z tych sposobów stosujesz na swoich lekcjach???

 

#10 sposobów przywitania się z uczniami na lekcji wf-u

 

 

1. PRZYWITANIE INDYWIDUALNE

Uczniowie mogą stać tak jak u amerykańskich nauczycieli przed np. salą gimnastyczną, albo mogą stać w szeregu na sali lub w jakimkolwiek innym miejscu.

Każdy uczeń wymyśla krótkie przywitanie z nauczycielem.

Na pewno na początku będzie trudno wszystko spamiętać, ale myślę, że szybko można się tego nauczyć.

 

Zobacz jak fenomenalnie wita się ze swoimi uczniami Barry White Jr.

 

 

A tu jeszcze jedna pani i jej przywitania 🙂

 

2. WYBIERZ OBRAZEK

Tu bierzemy przykład z pani Sparks. Każdy uczeń pokazuje jeden z obrazków, na którym jest sposób przywitania. Wygląda to baaaardzo wesoło.

 

Przykłady obrazków?

– „piąteczka”

– „piąteczka” górna/dolna/prawa/lewa

– podwójna „piąteczka” górna/dolna

– podwójna „piąteczka” górna + dolna

– jednoczesna „piąteczka” górna i dolna + zmiana

(ustawienie ręki stroną grzbietową, a druga dłonią + szybka zmiana) + na koniec przybicie podwójnej „piąteczki”.

To było np. moje przywitanie z kolegą w szkole z liceum…zresztą miał takie przywitania (różne, z każdym inne) z wieloma kolegami i koleżankami. Jakiś czas temu na jego ślubie po dłuuugim czasie – też się tak przywitaliśmy…to się pamięta!

– „żółwik”

– „przytulas”

– podanie sobie ręki

– taniec

– przybicie stopą – prawą/lewą

– słowne przywitanie

 

Zobacz jak wita się pani Sparks:

 

 

3. SŁOWNE PRZYWITANIE W OBCYM JĘZYKU

Fajnie umieć się przywitać w obcym języku. Czemu nie wykorzystać tego też na wf-ie? Na każdej lekcji…inny język 🙂

Jak języki nam się skończą – powtarzamy.

Albo np. tydzień używamy jednego przywitania – dzieciaki po tych kilku lekcjach na pewno zapamiętają jak przywitać się po włosku, rosyjsku, albo japońsku 😉

 

4. ĆWICZENIE

Można wybrać kilka prostych i szybkich ćwiczeń i umieścić na rysunku/plakacie. Dzieciaki od razu wiedzą, że to wf 🙂

Można też podobnie zrobić jak wspomniane wcześniej przykłady. Cała klasa wykonuje np. jedno ćwiczenie. Ktoś wybiera, albo losuje.

A może każdy wymyśli sobie jakieś swoje krótkie ulubione ćwiczenie i wykona je z nauczycielem.

Fajnie jeśli na koniec będzie też jakieś przybicie „piątki”. Żeby to nie było jeszcze „suche” i typowe ćwiczenie.

Połącz przysiad z wyskokiem i przybiciem piątek 🙂 Od razu weselej 🙂

 

Przykłady ćwiczeń:

– przysiad

– „pajacyk”

– skłon w przód/w tył

– krążenie rąk

– skipy w miejscu A/C

– przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę

– podskoki jednonóż/obunóż/ obunóż ze skrętem bioder

– klaśnięcia pod kolanami

– krążenie bioder

– „pompka”

– „krokodylek”

– „agrafka”

– „wkręcanie żarówek”

itd.

 

 

5. HASŁO

Każda klasa ma swoje hasło, które wymyśla. Wszyscy zbiegają się do wspólnego koła – jedna osoba mówi początek, reszta kończy…lub wszyscy mówią jednocześnie.

 

6. GEST/RUCH

Nauczyciel wykonuje jakiś gest/ruch, a uczniowie wykonują w jego stronę to samo. Przykład? Zwykłe pomachanie ręką, uśmiech lub jakiś trudniejszy 🙂

 

7. WIERSZYK

Uczniowie wraz z nauczycielem recytują ulubiony wierszyk lub wyliczankę.

 

8. PIOSENKA

Uczniowie wraz z nauczycielem śpiewają krótką piosenkę, albo jej refren.

 

9. TANIEC

Wszyscy tańczą nauczony wcześniej króciutki układ taneczny lub nauczyciel puszcza muzykę, a uczniowie poruszają się w jej rytm jak chcą.

 

10. PLĄS

Uczniowie wraz z nauczyciel wykonują krótki pląs.

 

Jakie przywitanie stosujesz na swoich lekcjach?

 

 

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?time_continue=62&v=6f45Fzv1Mws, https://youtu.be/TdukPkUo30c,  https://img18.dmty.pl//uploads/201802/1518951706_Ildg3g.mp4,

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.