Jakiś czas temu mogliśmy podziwiać nauczyciela z Północnej Karoliny w Stanach Zjednoczonych – Barry’ego White’a Jr. jak wita się z każdym uczniem w bardzo ciekawy sposób.
Widać, że jest wesoło. Dzieciaki czekają na przywitanie ze swoim nauczycielem. Lubią go i mają do niego szacunek.
„U mnie w szkole podstawowej nauczyciele na powitanie ustawiają dzieci w szeregu (nawet jak jest ich ponad 20…) Powitanie jest zwyczajne. Na pożegnanie jest: czołem klasa – CZOŁEM. Okropnie tego nie lubię więc ja tego nie praktykuję.
Ja natomiast powitania mam zwyczajne, ustawiam ich w dwuszeregu lub siadamy w gromadzie jak jest do omówienia jakiś temat. Zdarza się nierzadko że pytam jak minął im dzień, weekend, co słychać. Na pożegnanie z młodszymi klasami przybijamy sobie piąteczki. Bardzo to lubią i dopominają się. Ze starszymi klasyczne podsumowanie zajęć podziękowanie i do widzenia.”
A Tobie zdarza się uciąć sobie małą pogawędkę z klasą przed rozpoczęciem lekcji?
Okej! A teraz obiecane sposoby. Zebrałam ich 10!
Daj znać, który spodobał Ci się najbardziej.
A może któryś z tych sposobów stosujesz na swoich lekcjach???
#10 sposobów przywitania się z uczniami na lekcji wf-u
1. PRZYWITANIE INDYWIDUALNE
Uczniowie mogą stać tak jak u amerykańskich nauczycieli przed np. salą gimnastyczną, albo mogą stać w szeregu na sali lub w jakimkolwiek innym miejscu.
Każdy uczeń wymyśla krótkie przywitanie z nauczycielem.
Na pewno na początku będzie trudno wszystko spamiętać, ale myślę, że szybko można się tego nauczyć.
Zobacz jak fenomenalnie wita się ze swoimi uczniami Barry White Jr.
A tu jeszcze jedna pani i jej przywitania 🙂
2. WYBIERZ OBRAZEK
Tu bierzemy przykład z pani Sparks. Każdy uczeń pokazuje jeden z obrazków, na którym jest sposób przywitania. Wygląda to baaaardzo wesoło.
Przykłady obrazków?
– „piąteczka”
– „piąteczka” górna/dolna/prawa/lewa
– podwójna „piąteczka” górna/dolna
– podwójna „piąteczka” górna + dolna
– jednoczesna „piąteczka” górna i dolna + zmiana
(ustawienie ręki stroną grzbietową, a druga dłonią + szybka zmiana) + na koniec przybicie podwójnej „piąteczki”.
To było np. moje przywitanie z kolegą w szkole z liceum…zresztą miał takie przywitania (różne, z każdym inne) z wieloma kolegami i koleżankami. Jakiś czas temu na jego ślubie po dłuuugim czasie – też się tak przywitaliśmy…to się pamięta!
– „żółwik”
– „przytulas”
– podanie sobie ręki
– taniec
– przybicie stopą – prawą/lewą
– słowne przywitanie
Zobacz jak wita się pani Sparks:
3. SŁOWNE PRZYWITANIE W OBCYM JĘZYKU
Fajnie umieć się przywitać w obcym języku. Czemu nie wykorzystać tego też na wf-ie? Na każdej lekcji…inny język 🙂
Jak języki nam się skończą – powtarzamy.
Albo np. tydzień używamy jednego przywitania – dzieciaki po tych kilku lekcjach na pewno zapamiętają jak przywitać się po włosku, rosyjsku, albo japońsku 😉
4. ĆWICZENIE
Można wybrać kilka prostych i szybkich ćwiczeń i umieścić na rysunku/plakacie. Dzieciaki od razu wiedzą, że to wf 🙂
Można też podobnie zrobić jak wspomniane wcześniej przykłady. Cała klasa wykonuje np. jedno ćwiczenie. Ktoś wybiera, albo losuje.
A może każdy wymyśli sobie jakieś swoje krótkie ulubione ćwiczenie i wykona je z nauczycielem.
Fajnie jeśli na koniec będzie też jakieś przybicie „piątki”. Żeby to nie było jeszcze „suche” i typowe ćwiczenie.
Połącz przysiad z wyskokiem i przybiciem piątek 🙂 Od razu weselej 🙂
Przykłady ćwiczeń:
– przysiad
– „pajacyk”
– skłon w przód/w tył
– krążenie rąk
– skipy w miejscu A/C
– przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę
– podskoki jednonóż/obunóż/ obunóż ze skrętem bioder
– klaśnięcia pod kolanami
– krążenie bioder
– „pompka”
– „krokodylek”
– „agrafka”
– „wkręcanie żarówek”
itd.
5. HASŁO
Każda klasa ma swoje hasło, które wymyśla. Wszyscy zbiegają się do wspólnego koła – jedna osoba mówi początek, reszta kończy…lub wszyscy mówią jednocześnie.
6. GEST/RUCH
Nauczyciel wykonuje jakiś gest/ruch, a uczniowie wykonują w jego stronę to samo. Przykład? Zwykłe pomachanie ręką, uśmiech lub jakiś trudniejszy 🙂
7. WIERSZYK
Uczniowie wraz z nauczycielem recytują ulubiony wierszyk lub wyliczankę.
8. PIOSENKA
Uczniowie wraz z nauczycielem śpiewają krótką piosenkę, albo jej refren.
9. TANIEC
Wszyscy tańczą nauczony wcześniej króciutki układ taneczny lub nauczyciel puszcza muzykę, a uczniowie poruszają się w jej rytm jak chcą.
10. PLĄS
Uczniowie wraz z nauczyciel wykonują krótki pląs.
źródło: https://www.youtube.com/watch?time_continue=62&v=6f45Fzv1Mws, https://youtu.be/TdukPkUo30c, https://img18.dmty.pl//uploads/201802/1518951706_Ildg3g.mp4,